Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Skodzie Kodiaq - wyposażenie samochodu
PRODUKTY | Seetroen, czyli lek na chorobę lokomocyjną
POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | Bardzo niebezpieczny czerwiec...
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | BMW i3

Dziecko w BMW i3 - wyposażenie samochodu
18-06-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo i komfort podróży dzieci samochodem elektrycznym jest takie samo, jak w modelach z tradycyjnym układem napędowym. Konstrukcja drzwi BMW i3 eliminuje jednak konieczność stosowania kilku rozwiązań.




Wyłącznik poduszek powietrznych pasażera montowany jest fabrycznie w każdej wersji wyposażenia BMW i3. Do zmiany jego statusu, zgodnie z widniejącym schematem, potrzebny jest kluczyk. Schowano go w module pilota będącego częścią bezkluczykowego dostępu do auta. Wyłącznik poduszek znajduje się z boku kokpitu, dostęp do niego możliwy jest przy pełnym otwarciu prawych drzwi.



Dezaktywacja działania poduszek powietrznych pasażera sygnalizowana jest pomarańczową diodą PASS AIRBAG OFF umieszczoną w obudowie lusterka wstecznego. W tym położeniu dioda świeci się przez cały czas.



Na osłonach przeciwsłonecznych pasażera umieszczono ostrzeżenia przed montażem na jego miejscu fotelika dziecka odwróconego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnych poduszkach powietrznych.



Ostrzeżenie ma formę uniwersalnego piktogramu.



Dodatkowe ostrzeżenie w formie piktogramu znajduje się na wewnętrznej stronie prawych drzwi z tyłu. Gdy są zamknięte możemy potraktować je jako środkowy słupek.



W plecach kanapy (dzielonej 50:50) znajdują się dodatkowe punkty kontwiczenia fotelików typu Isofix (tzw. top-tether).



BMW i3 homologowane jest jako auto 4-osobowe. Na obu miejscach kanapy znajdują się pary mocowań Isofix. Gdy nie są używane chronią je przed zabrudzeniem (i podnoszą estetykę) zamykane klapki.



Konstrukcja drugiej pary drzwi BMW i3 wymusza montowanie szyb na stałe. Również sam sposób otwierania drzwi eliminuje konieczność zakładania blokady ich otwarcia od środka. Przyciemniane szyby z tyłu są opcją kosztującą aż 1529 złotych. W testowym egzemplarzu plecy foteli wykonano z tworzywa z jasną, tapicerowaną wstawką. Pomimo tego w łatwy sposób udało nam się usunąć z niej zabrudzenia pozostawione przez buty dziecka.



Każda wersja BMW i3 wyposażona została w 4 uchwyty pozwalające za zamocowanie siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Znajdujące się na ściankach bagażnika paski mocujące wchodzą w skład Pakietu dodatkowych schowków (493 zł).

czytaj także:
Pierwsze wrażenia | Elektryzujący
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
Plusy i minusy | Nam się spodobało
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry