Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE | Dziecko w Citroenie C4 Cactus - wyposażenie...
TESTY ZDERZENIOWE | Hyundai Santa Fe | Grudzień 2018
TESTY | Pierwsze wrażenia - Kompakt w modnej szacie | Citroen C4 Cactus
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | BMW 1

Dziecko w BMW serii 1 - wyposażenie samochodu
08-03-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

BMW serii 1 wyposażono we wszystkie standardowe elementy poprawiające bezpieczeństwo podróżujących dzieci. Plus za plastikowe prowadnice mocowań Isofix ułatwiające prawidłowy montaż fotelików.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera znajduje się z boku kokpitu. Wokół niego znajduje się schemat działania. Wyłącznik, pomimo, że jest na liście opcji, montowany jest standardowo w każdej wersji BMW serii 1.



Dokładny opis sytuacji, w której bezwzględnie trzeba dezaktywować działanie poduszki powietrznej umieszczono na środkowym słupku od strony pasażera.



Po obu stronach osłon przeciwsłonecznych umieszczono ostrzeżenia przed ustawieniem tyłem do kierunku jazdy fotelika dziecka przy aktywnej poduszce powietrznej.



Tekst ostrzeżenia dostępny jest w 3 językach, w tym po polsku.



Odłączenie poduszki sygnalizowane jest pomarańczową diodą umieszczoną nad głową kierowcy - obok włączników oświetlenia wewnętrznego.



Informacja o odłączeniu poduszki wyświetlana jest również na zestawie zegarów. Widać ją przez kilka chwil po uruchomieniu silnika.



Na skrajnych miejscach kanapy umieszczono mocowania do fotelików typu Isofix. Obudowano je plastikowymi prowadnicami z ruchomą zaślepką.



W plecach kanapy umieszczono dodatkowe punkty kotwiczenia (top-tether) dla fotelików z grupy 1. Pomimo, że na kanapie są tylko dwie pary mocowań Isofix (skrajne miejsce) to punktów top-tether jest trzy - także dla środkowego miejsca.



Tył przednich foteli wyłożono panelami z tworzywa sztucznego. Dzięki temu w łatwy sposób można usunąć zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci. Problemem może być czyszczenie elastycznej siatki.



W serii 1 wszystkie szyby boczne są sterowane elektrycznie. Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym w panelu swoich drzwi.



Blokada otwarcia tylnych drzwi od środka jest manualna. Oznaczony przełącznik znajduje się w ramie drzwi nad mechanizmem zamka.



W bagażniku znajdują się 4 uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Osiem lat później
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | BMW serii 1
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry