Untitled Document
magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testĂłw samochodĂłw
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Niedoceniana w Polsce japońska marka i jej SUV
WYDANIE NA WEEKEND | Tydzień brd, Klasa S, Nowe znaki, Car of the Year, Polskie drogi
TESTY | Plusy i minusy - Dwie skrajności w bezpieczeństwie dzieci | Jeep Compass

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

TESTY

Dokument bez tytułu

WSPIERAMY

Ford - Podziel się drogą

SERWISY

Wydanie na weekend

Najczęściej czytane

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Elektromobilność

Polskie drogi

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Porady

Produkty

Ubezpieczenia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu

Dziecko w Citroenie C-Elysee
30-04-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

C-Elysee, z założenia tani model samochodu, oferuje wszystkie elementy podnosz±ce bezpieczeństwo najmłodszych pasażerów. Plusem jest też pojemny, 506 litrowy, bagażnik.



Fabrycznie montowany wył±cznik poduszki powietrznej pasażera umieszczono w zamykanym schowku po prawej stronie kokpitu. Na jego obudowie widnieje instrukcja zmiany jej statusu - potrzebny jest do tego płaski przedmiot, np. kluczyk zapłonu silnika.



Odł±czenie poduszki sygnalizuje pomarańczowa dioda na ¶rodkowej czę¶ci zestawu zegarów.



Ostrzeżenia przed ustawieniem fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy na przednim miejscu pasażera przy aktywnej poduszce powietrznej umieszczono po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Informacja dostępna jest 10 europejskich językach, w tym po polsku.



Dodatkowo na dole ¶rodkowego słupka po stronie pasażera znajduje się stosowny piktogram (widoczny po otwarciu drzwi).



Na skrajnych miejscach tylnej kanapy umieszczono mocowania do fotelików dziecięcych typu Isofix.



Z tyłu na półce, za zagłówkami, znajduje się dodatkowy punkt ich kotwiczenia, tzw. top tether.



Ręczna regulacja tylnych szyb wyklucza konieczno¶ć stosowania blokady, choć dziecko potrafi butem je otworzyć. Elektryczne sterowanie szyb to opcja w wersji Seduction (600 zł) i standard w Exclusive.



Z kolei otwarciu tylnych drzwi od ¶rodka zapobiega manualny przeł±cznik umieszczony na zamkiem - potrzebny jest do tego płaski przedmiot, jak kluczyk zapłonu silnika. Jaskrawy kolor przeł±cznika ma przypominać rodzicom o swoim przeznaczeniu.



Testowan± wersję auta wyposażono w jasn±, niepraktyczn± przy podróżach z dziećmi, tapicerkę materiałow±. Pokryto ni± także plecy przednich foteli co naraża je na zabrudzenia podeszwami dziecięcych butów.



Niestety, w bagażniku brakuje uchwytów do zamocowania siatki czy ta¶m podtrzymuj±cych pzewożone rzeczy.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Magia nazwy
· Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2020 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry