Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Ford C-Max i Ford Grand C-Max
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu

Dziecko w Citroenie C-Elysee
30-04-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

C-Elysee, z założenia tani model samochodu, oferuje wszystkie elementy podnoszące bezpieczeństwo najmłodszych pasażerów. Plusem jest też pojemny, 506 litrowy, bagażnik.



Fabrycznie montowany wyłącznik poduszki powietrznej pasażera umieszczono w zamykanym schowku po prawej stronie kokpitu. Na jego obudowie widnieje instrukcja zmiany jej statusu - potrzebny jest do tego płaski przedmiot, np. kluczyk zapłonu silnika.



Odłączenie poduszki sygnalizuje pomarańczowa dioda na środkowej części zestawu zegarów.



Ostrzeżenia przed ustawieniem fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy na przednim miejscu pasażera przy aktywnej poduszce powietrznej umieszczono po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Informacja dostępna jest 10 europejskich językach, w tym po polsku.



Dodatkowo na dole środkowego słupka po stronie pasażera znajduje się stosowny piktogram (widoczny po otwarciu drzwi).



Na skrajnych miejscach tylnej kanapy umieszczono mocowania do fotelików dziecięcych typu Isofix.



Z tyłu na półce, za zagłówkami, znajduje się dodatkowy punkt ich kotwiczenia, tzw. top tether.



Ręczna regulacja tylnych szyb wyklucza konieczność stosowania blokady, choć dziecko potrafi butem je otworzyć. Elektryczne sterowanie szyb to opcja w wersji Seduction (600 zł) i standard w Exclusive.



Z kolei otwarciu tylnych drzwi od środka zapobiega manualny przełącznik umieszczony na zamkiem - potrzebny jest do tego płaski przedmiot, jak kluczyk zapłonu silnika. Jaskrawy kolor przełącznika ma przypominać rodzicom o swoim przeznaczeniu.



Testowaną wersję auta wyposażono w jasną, niepraktyczną przy podróżach z dziećmi, tapicerkę materiałową. Pokryto nią także plecy przednich foteli co naraża je na zabrudzenia podeszwami dziecięcych butów.



Niestety, w bagażniku brakuje uchwytów do zamocowania siatki czy taśm podtrzymujących pzewożone rzeczy.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Magia nazwy
· Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry