Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Ford C-Max i Ford Grand C-Max
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Citroen Grand C4 Picasso

Dziecko w Citroenie Grand C4 Picasso - wyposażenie samochodu
12-12-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Po raz pierwszy w historii naszych testów mamy tak długą listę elementów podnoszących bezpieczeństwo i komfort podróżujących dzieci. Większości z nich nie otrzymamy jedynie w bazowej wersji wyposażenia Attraction.



Wyłącznik działania przedniej i bocznej poduszki powietrznej pasażera umieszczono z prawej strony kokpitu. Dostęp do niego możliwy jest dopiero przy pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszki, według załączonego schematu, potrzebny jest kluczyk, który schowano w pilocie centralnego zamka (bezkluczykowy dostęp do pojazdu jest w tej wersji wyposażenia standardem).



Dezaktywacja poduszek powietrznych sygnalizowana jest żółtym piktogramem z informacją "Passenger Airbag Off", który wyświetla się na stałe w lewym dolnym rogu 12-calowego ekranu na kokpicie.



Gdy ich działanie jest aktywne pojawia się - na 60 sekund od uruchomienia silnika - piktogram z informacją "Passenger Airbag On".



Po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera umieszczono ostrzeżenie przed ustawieniem na jego miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy działających poduszkach powietrznych.



Ostrzeżenie ma formę uniwersalnych piktogramów.



Ostrzeżenie to - w formie piktogramu - powtórzono na środkowym słupku. Jest ono widoczne po otwarciu prawych drzwi z przodu auta.



W listwie mocującej lusterka wsteczne (tutaj fotochromatyczne) umieszczono dodatkowe służące do obserwacji dzieci siedzących z tyłu. W wersji wyposażenia Intensive i Exclusive jest ono standardem, w a wersji Seducion wymaga dopłaty 900 złotych (Pakiet podróżny).



W II-rzędzie siedzeń umieszczono trzy niezależne fotele. W plecy każdego wbudowano dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych, tzw. top-tether. Nieużywane chroni przed zabrudzeniem zdejmowana zaślepka.



Każdemu z nich odpowiada para mocowań Isofix, które są we wszystkich fotelach.



W panelu drzwi kierowcy znajduje się przycisk do zablokowania pozostałym podróżnym funkcji sterowania elektrycznymi szybami - są one standardem we wszystkich wersjach wyposażenia, jedynie przednie działają sekwencyjnie.



W ramie drugiej pary drzwi znajdują się manualne blokady możliwości otwarcia ich od środka. Do zmiany jej statusu - zgodnie z widniejącym schematem - wystarczy płaski przedmiot, np. kluczyk wyjęty z pilota zamka centralnego.



Przyciemniane szyby z tyły montowane są w cenie auta jedynie w topowej wersji wyposażenia Exclusive. W wersji Intensive otrzymamy je w Pakiecie Styl 3D (plus świtła tylne z diodami LED) za 1400 złotych.



Dodatkowe żaluzje przeciwsłoneczne oferowane są w dwóch najwyższych wersjach wyposażenia. W poziomie Seduction zawarte są w Pakiecie Podróżnym. W tych trzech wymienionych wersjach znajdziemy również składane stoliczki z dodatkowym oświetleniem umieszczonym w plecach przednich foteli.



Plecy foteli pokryto tworzywem, z którego w łatwy sposób można by usunąć zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci siedzących w fotelikach. Utrudniają to jednak kieszenie, które wykonano z siatki.



W zagłówkach foteli umieszczono dwa ekrany, na których można odtwarzać dwa niezależne filmy, np. z bajkami. Do każdego z nich dostaniemy słuchawki działające na bluetooth. Komplet ten dedykowany jest tylko do dwóch topowych wersji wyposażenia i kosztuje 5 tys. złotych.



W bagażniku, przy złożonych fotelach w III-rzędzie, znajdziemy 4 uchwyty do mocowania linek bądź siatki zabezpieczającej przewożone przedmioty.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Zadatek na rodzinny autobus
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Bliski naszego ideału
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry