Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - wyposażenie samochodu
TESTY | Miejski hit Toyoty z napędem hybrydowym | Toyota Yaris III
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Bezpieczeństwo dzieci - wyposażenie samochodu

Dacia Dokker
08-01-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Dacia Dokker, bazując na Renault Kangoo, została stworzona przede wszystkim jako małe auto dostawcze. Stąd zaskoczenie jak dużo oferuje wersja osobowa dla bezpieczeństwa dzieci.



Z boku kokpitu od strony pasażera znajduje się znany z modeli Renault wyłącznik poduszki powietrznej pasażera. Do zmiany jej statusu wystarczy wcisnąć pokrętło i przełączyć zgodnie z instrukcją widniejącą nad nim. Zarówno poduszka, jak i wyłącznik są standardem.



Odłączenie poduszki sygnalizowane jest pomarańczową diodą na środkowej części kokpitu (nad firmowym radioodtwarzaczem).



Po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera znajdują się ostrzeżenia przed ustawieniem na jego miejscu fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej.



Informacja zawarta jest w 5 europejskich językach, w tym po polsku.



Na tylnej kanapie znajdują się aż 3 pary mocowań fotelików dziecięcych Isofix.



Każda z nich posiada dodatkowy punkt kotwiczenia, tzw. Isofix, który umieszczono z tyłu oparć kanapy nad podłogą bagażnika. Bez przeszkód można zamontować trzy foteliki obok siebie.



Tylne, suwane drzwi wyposażono w uchylne szyby co wyklucza potrzebę blokady ich otwarcia od środka.



W ramie drzwi, od strony dochodzącej do środkowego słupka, umieszczono manualną blokadę ich otwarcia od środka auta.


czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Strzał do własnej bramki?
· Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry