Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Najbezpieczniejsze modele według Euro NCAP
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Ford Fiesta

Dziecko w Fordzie Fiesta - wyposażenie samochodu
24-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Producent Fiesty poprzestał na montażu jedynie wymaganych dziś przepisami elementów podnoszących bezpieczeństwo dziecka. W testowanym egzemplarzu auta zabrakło polskiej wersji językowej ostrzeżenia o aktywnej poduszce powietrznej pasażera.



Przełącznik działania przedniej poduszki powietrznej pasażera znajduje się w zamykanym schowku kokpitu. Do zmiany jej statusu - według załączonego schematu - potrzebny jest płaski przedmiot - np. kluczyk.



O aktywnej poduszce powietrznej pasażera informuje zapalona dioda "ON" na środkowej części kokpitu.



Po jej odłączeniu zapala się w tym samym miejscu dioda "OFF".



Na środkowym słupku umieszczono dodatkowy piktogram ostrzegający o zamontowaniu w pojeździe czołowej poduszki powietrznej pasażera. Jest on widoczny po otwarciu przednich drzwi po stronie pasażera.



Po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera umieszczono ostrzeżenia przed ustawieniem na jego miejscu fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej.



Ostrzeżenia zawarto w 4 europejskich językach - niestety, brakuje wśród nich polskiego!



Na skrajnych miejscach kanapy znajdują się oznaczone pary mocowań do fotelików typu Isofix. Schowano je głęboko pomiędzy siedzisko i oparcie.



W górnej części pleców kanapy umieszczono punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych typu Isofix - jeden top-tether odpowiada parze mocowań na kanapie.



Wszystkie wersje wyposażenia mają materiałową tapicerkę - wyjątkiem jest topowa Titanium X, w której użyto elementów ze skóry. Zabrudzenia z butów dzieci na plecach przednich foteli łatwo usunęliśmy za pomocą mokrej ściereczki.



W ramie drugiej pary drzwi znajduje się blokada otwarcia ich od środka. Do jej załączenia - zgodnie z widniejącym schematem - potrzebny jest płaski przedmiot, np. kluczyk.



Przyciemniane szyby z tyłu to opcja za dopłatą 500 złotych - niedostępna jedynie w podstawowej wersji wypsażenia Ambiente. Na liście wyposażenia dodatkowego - modelu 5-drzwiowego - znajdują się również elektrycznie regulowane szyby z tyłu - koszt 800 złotych (niedostępne w Ambiente). Niestety, w bagażniku brakuje uchwytów do siatki lub taśm mocujących przewożone przedmioty.

czytaj także:
Pierwsze wrażenia | Dojrzały mieszczuch
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
Plusy i minusy | Ford Fiesta


  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry