Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Honda HR-V II

Dziecko w Hondzie HR-V - wyposażenie samochodu
07-04-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W nowej Hondzie HR-V zastosowano dokładnie te same elementy i rozwiązania, które niedawno opisywaliśmy podczas testu Jazz'a. Japoński producent nie rozpieszcza nas opcjami i np. przyciemniane z tyłu szyby dostępne są jedynie w topowej wersji wyposażenia.



Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem w każdym z trzech poziomów wyposażenia Hondy HR-V. Umieszczono go w prawym boku kokpitu, dostęp do niego możliwy jest dopiero po pełnym otwarciu drzwi, a do zmiany statusu potrzebny jest kluczyk od zapłonu silnika. Schemat działania przełącznika opisuje umieszczona nad nim naklejka.



Panel z kontrolkami statusu poduszki powietrznej pasażera umieszczono na dole środkowej części kokpitu. Podświetlenie diody ON - przez minutę od przekręcenia kluczyka w stacyjce silnika - sygnalizuje aktywną poduszkę.



Podświetlenie diody OFF - na stałe w trakcie pracy silnika - sygnalizuje dezaktywację działania poduszki powietrznej pasażera.



Ostrzeżenia przed ustawieniem na prawym miejscu z przodu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej umieszczono po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.



Mają one formę uniwersalnych piktogramów.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików typu Isofix (tzw. top-tether) umieszczono w podsufitce na wysokości tylnego słupka.



Pary uchwytów Isofix umieszczono na skrajnych miejscach kanapy. Schowano je w specjalnych nacięciach w tapicerce oparć. Punkty Isofix oznaczono piktogramami standardu i-Size.



Standardem wyposażenia wszystkich wersji Hondy HR-V są elektrycznie regulowane szyby z przodu i z tyłu. Do ich otwarcia lub zamknięcia wystarczy jedno wciśnięcie wybranego przełącznika, stąd każda szyba posiada funkcję zapobiegającą przycięciu palców. Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym w panelu swoich drzwi.



W ramie tylnych drzwi umieszczono manualną blokodę możliwości ich otwarcia od środka. Do jej załączenia wystarczy przesunąć do dołu dźwignię.



W testowanej wersji wyposażenia Elegance standardem jest tapicerka tekstylna. Pokryto nią także plecy foteli - nie utrudnia to jednak usuwania z nich zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci. Uwagę zwraca tylko jedna kieszeń w plecach fotela pasażera, za kierowcą dostępna jest tylko w topowej wersji Executive. Również tylko w niej montowane są przyciemniane szyby z tyłu.



Za środkowym tunelem znajduje się gniazdo zasilania 12V, do którego można podłączyć elektroniczne gadżety umilające dzieciom podróż (w ofercie firmowych akcesoriów znajduje się m.in. uchwyt na tablet). Kolejne gniazda 12V umieszczono w panelu pomiędzy fotelami (obok 2xUSB i 1xHDMI) oraz w bagażniku. System bezprzewodowy bluetooth jest standardem w każdej wersji wyposażenia Hondy HR-V.



Standardem wyposażenia bagażnika Hondy HR-V są 4 uchwyty do mocowania siatki lub linek podtrzymujących przewożone przedmioty.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry