portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu

Dziecko w Mercedesie CLA
23-07-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Mercedes wyposaża swoje modele w autorski system rozpoznawania fotelików dziecięcych na przednim miejscu pasażera. Poza tym Klasa CLA nie wyróżnia się niczym ponad powszechnie stosowane elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci.



System rozpoznawania fotelika dziecka na przednim miejscu pasażera (AKSE) jest opcją - jego montaż kosztuje niecałe 200 złotych. Do tej kwoty doliczyć trzeba dedykowany fotelik z grupy 0/0+. W firmowym salonie kosztuje on około 1360 złotych.

Z boku kokpitu widnieje piktogram informujący o zakazie ustawiania fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim miejscu pasażera przy aktywnej poduszce.



Również po obu stronach osłon przeciwsłonecznych umieszczono stosowne ostrzeżenie.



Tekst ostrzeżenia widnieje w 6 europejskich językach - w tym po polsku.



Na skrajnych miejscach kanapy zamontowano mocowania do fotelików typu Isofix. Umieszczono je w siedzisku, a ich obudowa zdecydowanie ułatwia montaż prowadnic fotelika.



W CLA, jak to w sedanie, górny punkt kotwiczenia fotelików Isofix (top-tether) umieszczono w kabinie pasażerskiej tuż za zagłówkami tylnej kanapy (do zdjęcia dzielone oparcie kanapy zostało złożone).



Top-tether znajdziemy również w plecach kanapy - to prawdopodobnie dziedzictwo rozwiązań z Klasy A.



W panelu sterowania umieszczonym w drzwiach kierowcy znajduje się przycisk do blokady sterowania elektrycznymi szybami z tyłu. Aktywność sygnalizuje czerwoną diodą.



Osobna blokada uniemożliwia otwarcie tylnych drzwi od środka. Umieszczono ją w ramie drzwi, a do przełączenia wystarczy palcem zmienić położenie dźwigni - brakuje jednak schematu jego działania.



Przyciemniane szyby z tyłu to opcja za prawie 1 tys. złotych.

Pomimo skórzanej tapicerki tył przednich foteli zabezpieczono tworzywem sztucznym, z którego łatwo usunąć np. ślady butów dzieci siedzących w fotelikach.

czytaj także:
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry