Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - wyposażenie samochodu
TESTY | Miejski hit Toyoty z napędem hybrydowym | Toyota Yaris III
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Mercedes Klasa C sedan

Dziecko w Mercedesie Klasa C - wyposażenie samochodu
24-10-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W testowanej Klasie C nie było wyłącznika poduszek powietrznych pasażera. Na kanapie wyróżnia się sposób obudowania mocowań Isofix.



Mercedes stosuje własne rozwiązanie do dezaktywacji poduszek powietrznych pasażera. Czujniki w prawym fotelu są zintegrowane z czujnikami w firmowym foteliku dziecięcym (ustawianym tyłem do kierunku jazdy) - po wykryciu jego obecności poduszki są automatycznie odłączane. Rozwiązanie to figuruje na liście fabrycznego wyposażenia Klasy C, ale w testowanym egzemplarzu go nie było. Informuje o tym piktogram z ostrzeżeniem umieszczony po prawej stronie kokpitu.



Stosowne informacje o nieustawianiu z przodu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnych poduszkach znalazły się po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Mają one formę uniwersalnych piktogramów.



Dodatkowy punkt kotwiczenia dla fotelików typu Isofix (grupa 1) umieszczono za każdym z zagłówków kanapy.



Obudowane i osłonięte mocowania Isofix wbudowano w siedzisko skrajnych miejsc na kanapie.



W Klasie C wszystkie szyby w drzwiach mają elektryczną regulację. Opuszcza się je i podnosi po jednym naciśnięciu guzika, stąd każdą wyposażono w funkcję zapobiegającą przycięciu palców. W panelu w drzwiach kierowcy znajduje się przycisk blokujący ich sterowanie przez pozostałych pasażerów.



W ramie drugiej pary drzwi znajduje się manualna blokada otwarcia ich od środka.



W Klasie C wszystkie szyby barwione są na zielono. Za dopłatą tylne można przyciemnić (1047 zł) i/lub zamówić w nich rolety przeciwsłoneczne (1309 zł). Plecy foteli pokryto tworzywem, co ułatwia usuwanie zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci.



W bagażniku znaleźliśmy tylko dwa uchwyty do mocowania linek lub siatki (znaleźliśmy ją w testowanym samochodzie) zabezpieczającej przewożone przedmioty.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Radość od samego początku
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Na szczycie moto-technologii
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry