Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Opel Astra K hatchback

Dziecko w Oplu Astra hatchback - wyposażenie samochodu
10-08-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Nowa generacja Opla Astra wyposażona została w podstawowe dziś rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo najmłodszym pasażerom. Z kolei elementy podnoszące komfort podróży - w zależności od wersji - wymagają dopłat.





Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem w każdej wersji wyposażenia nowej Astry (Essentia, Enjoy, Dynamic i Elite). Umieszczono go w prawym boku kokpitu, dostęp możliwy jest dopiero po pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu działania poduszki powietrznej (wg. załączonego schematu) potrzebny jest kluczyk od stacyjki zapłonu silnika.



Panel z informacją o statusie dziłania poduszki powietrznej umieszczono w obudowie lusterka wstecznego. Przy aktywnej podświetla się - na jedną minutę od chwili uruchomienia silnika - piktogram z napisem ON.



Po dezaktywacji działania poduszki podświetla się - na czas pracy silnika - drugi piktogram z napisem OFF.



Na osłonach przeciwsłonecznych pasażera znajdują się ostrzeżenia przed ustawieniem na jego miejscu fotelika dziecięcego odwróconego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej.



Ostrzeżenia mają formę uniwersalnych piktogramów.



W plecach kanapy znajdują się 3 identyczne zaczepy, ale tylko dwa z nich (odpowiadające parom Isofix na skrajnych miejscach) oznaczono jako top-tether.



Zaczepy Isofix na skrajnych miejscach kanapy są standardem w każdej wersji wyposażenia. Obudowano je plastikowymi prowadnicami, które ułatwiają prawidłowy montaż szyn fotelika. Maskownica ma postać ruchomej klapki.



Elektrycznie sterowane szyby w bocznych drzwiach są standardem poza bazową wersją wyposażenia Essentia. Kierowca może zablokować ich działanie poprzez wciśnięcie przycisku, który znajduje się w panelu jego drzwi.



Blokada otwarcia tylnych drzwi od środka kabiny pasażerskiej jest manualna. Do jej załączenia (zgodnie z widniejącym schematem) wystarczy przesunąć przełącznik znajdujący się po wewnętrznej stronie ramy drzwi.



Skórzana tapicerka jest opcją (5000 zł) oferowaną tylko w dwóch najwyższych poziomach wyposażenia: Dynamic i Elite. Pokryto nią także plecy foteli co ułatwia usuwanie zabrudzeń pozostawionych przez dzieci.

Przyciemniane szyby boczne i w klapie bagażnika także są opcją (800 złotych), ale niedostępnej w bazowej wersji Essentia. Podobnie jest z oknem dachowym (3100 złotych). W wersji Enjoy wymaga on jeszcze zamówienia pakietu Oświetlenie wnętrza (400 złotych).



W pakiecie ze skórzaną tapicerką otrzymamy jeszcze podgrzewane skrajne miejsca na kanapie oraz dwa złącza USB, do których możemy podłączyć urządzenia multimedialne dla dzieci. Wszystkie te elementy umieszczono na końcu środkowej konsoli.



Standardem w każdej wersji wyposażenia Opla Astra są 4 uchwyty do siatki lub linek zabezpieczających przewożone w bagażniku przedmioty. Wśród oryginalnych akcesoriów dostępna jest nylonowa siatka (tylko 65 złotych) oraz dwustronna mata gumowa na podłogę (351 złotych).
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry