Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Opel Insignia A liftback

Dziecko w Oplu Insignia - wyposażenie samochodu
23-02-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wyposażenie Opla Insignia wyróżnia się trzema parami mocowań fotelików dziecięcych typu Isofix. Podobnie jak w Adamie, także i w tym modelu do zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera wystarczy płaski przedmiot.





Przełącznik działania poduszki powietrznej pasażera umieszczony jest w prawym boku kokpitu - dostęp do niego możliwy jest dopiero po pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszki (zgodnie z widniejącym schematem) potrzebny jest kluczyk (w naszym przypadku ukryty w module bezkluczykowego dostępu do samochodu). Jednak po doświadczeniach z wyłącznikiem w Oplu Adam (czytaj także: TESTY | Plusy i minusy | Spawnie i w mieście i w trasie) sprawdziliśmy, czy uda się zmienić jej status za pomocą dowolnego kluczyka - niestety, okazało się, że tak!



Informacja wizualna o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera znajduje się na środkowej części kokpitu. Przy aktywnej zapala się - na 60 sekund od uruchomienia silnika - dioda ON.



Po dezaktywacji działania poduszki powietrznej pasażera zapala się - na cały czas pracy silnika - dioda OFF.



Ostrzeżenia przed ustawieniem na prawym miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej pasażera mają formę uniwersalnych piktogramów.



Ostrzeżenie umieszczono po obu stronach osłony przeciwsłonecznej dla pasażera.



W plecach kanapy zamontowano 3 dodatkowe punkty kotwiczenia (top-tether) dla fotelików dziecięcych typu Isofix.



Opel wyposażył kanapę Insigni, aż w trzy pary mocowań fotelików dziecięcych typu Isofix. Poprzez wyprofilowanie siedzisk uchwyty te znajdują się wysoko i głęboko. Na oznaczeniach punktów Isofix nie ma informacji o dopasowaniu do normy i-Size.



Poza bazową wersją wyposażenia Insignia, pozostałe mają regulowane elektrycznie szyby boczne. W panelu drzwi kierowcy znajduje się przycisk do zablokowania ich działania. Po aktywacji kierowca nadal może nimi sterować. Wszystkie szyby opuszczają się i podnoszą automatycznie, stąd wyposażone je w funkcję zapobiegania przypadkowemu przycięciu palców.



W ramie tylnych drzwi znajduje się mechaniczna blokada możliwości otwarcia ich od środka samochodu. Do zmiany statusu - zgodnie z wygrawerowanym schematem - potrzebny jest płaski przedmiot, np. kluczyk.



Testowany egzemplarz Opla Insignia doposażony został w czarną tapicerkę skórzaną Siena. Pokryto nią również plecy oparć foteli, przez co łatwo można usunąć zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci. Przyciemniane z tyłu szyby są opcją (800 zł), której brakowało w tym modelu W zamian zamontowano rolety dla bocznych szyb (opcja za 600 złotych lub 1500 złotych jako część pakietu flotowego Cosmo/Executive).



W dwóch topowych wersjach wyposażenia montowana jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Dla osób siedzących z tyłu dostępne są dwa nawiewy umieszczone na środkowym tunelu. Poniżej znalazło się gniazdko 230V (dopłata 400 złotych lub jako część wspomianego pakietu flotowego). Jedyne wejście audio-in i port USB, do których można podłączyć urządzenia multimedialne dla dzieci, znajdują się w podłokietniku na środkowym tunelu.



W bagażniku liftbacka znajdują się cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Wśród opcji oferowana jest m.in. gumowa mata podłogowa (357 złotych) oraz belki, boksy i bagażniki dachowe.

czytaj także:
Pierwsze wrażenia | Na przełomie dwóch generacji
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry