Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy | Wciąż mówimy o bezpieczeństwie dzieci | SEAT Ibiza
PORADY | Textar wycisza zgiełk uliczny | Układ hamulcowy
TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Captur

Dziecko w Renault Captur - wyposażenie samochodu
04-06-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Crossover Renault powstał na bazie nowego Clio. Jest od niego większy, a bagażnik bardziej pakowny, ale w praktyce nie widać pomiędzy nimi różnicy.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera umieszczono z boku kokpitu - dostęp do niego możliwy jest po otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszki wystarczy go wcisnąć i przekręcić zgodnie z namalowanym schematem.



Odłączenie poduszki sygnalizuje pomarańczowa dioda "off" nad obudową lusterka wstecznego. Przy aktywnej poduszce zapala się na około 60 sekund druga dioda "on".



Renault znacznie uprościło ostrzeżenia przed ustawieniem na przednim miejscu pasażera fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce.



Po obu stronach osłon przeciwsłonecznych widnieją zrozumiałe dla wszystkich piktogramy, które zastąpiły - z reguły wielojęzyczny - tekst.



Renault coraz częściej powraca do umieszczania uchwytów Isofix na przednim miejscu pasażera.

P.S. Dopiero po teście spostrzegliśmy, że w parze z Isofix montowany jest także dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether).



Tradycyjnie znajdziemy je również na skrajnych miejscach kanapy. Wszystkie 3 pary uchwytów Isofix są dokładnie oznaczone.



Z tyłu siedziska kanapy - od strony bagażnika - umieszczono dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików (tzw. top tether).



Plecy obu foteli pokryto tworzywem sztucznym, co ułatwia usuwanie zabrudzeń, np. podeszw butów dzieci siedzących w swoich fotelikach.



Blokada otwarcia elektrycznych szyb bocznych od środka znajduje się w panelu sterowania w drzwiach kierowcy. Jedynie szyba tych w drzwiach otwiera się i zamyka automatycznie - tym samym wyposażona została w czujnik zapobiegający przycięciu palców.



Manualna blokada otwarcia tylnych drzwi od środka schowana jest w ich ramie pod zamkiem. Status jej położenia opisują wygrawerowane symbole kłódki.



Niestety, w bagażniku nie znajdziemy uchwytów do mocowania np. siatki zabezpieczającej przewożone przedmioty. Dzielona powierzchnia bagażnika to standard w wersji Zen i Intense. Ruchoma podłoga jest dwustronna, z jednej pokryta wykładziną, z drugiem łatwozmywalnym materiałem.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Lepiej późno niż wcale

· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Renault Captur
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry