Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Auto Nostalgia coraz bardziej... nostalgiczna
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - wyposażenie samochodu
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Clio IV

Dziecko w Renault Clio - wyposażenie samochodu
30-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Nowe Clio wyróżnia się mocowaniami Isofix na przednim fotelu pasażera. Brakuje w nim przede wszystkim uchwytów do zabezpieczenia przewożonych w bagażniku przedmiotów.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera znajduje się z boku kokpitu - dostęp do niego możliwy jest przy pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu wystarczy wcisnąć pokrętło i obrócić zgodnie z widniejącą obok instrukcją.



Odłączenie poduszki powietrznej pasażera sygnalizuje pomarańczowa dioda "OFF" umieszczona w obudowie nad lusterkiem wstecznym.



O aktywnej poduszce powietrznej informuje również pomarańczowa dioda - tym razem z napisem "ON".



Po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera znajdują się ostrzeżenia o zakazie ustawiania w tym miejscu fotelika dziecka skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej.



Ostrzeżenie uproszczono maksymalnie do formy graficznej.



Z materiału jakim pokryte zostały plecy przednich foteli, za pomocą wilgotnej ściereczki, udało się zetrzeć ślady pozostawione przez buty dzieci. Pomimo, że testowany model był w topowej wersji wyposażenia Dynamique, za elektrycznie sterowane szyby z tyłu oraz ich przyciemnienie trzeba dopłacić.



Wszystkie wersje wyposażenia posiadają parę mocowań do fotelików typu Isofix na przednim miejscu pasażera. Z tyły znajduje się dodatkowy punkt ich kotwiczenia (top-tether).



Uchwyty te zamontowano również na skrajnych miejscach kanapy. Każdy obudowany jest plastikową prowadnicą ułatwiająych wsunięcie szyn Isofix.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików, tzw. top-tether, umieszczono w podłodze bagażnika tuż za plecami kanapy. W nowym Clio brakuje uchwytów do zaczepienia siatki lub taśm mocujących przewożone przedmioty. Do tych ostatnich można wykorzystać top-tether. Przy niewielkiej kolizji przesunięciu przedmiotów w głąb kabiny pasażerskiej może zapobiec poprzeczna belka za kanapą.



Blokada możliwości otwarcia od środka drzwi z tyłu umieszczono w ich ramie pod mechanizmem zamka. Aby to zrobić wystarczy przesunąć palcem przełącznik do dołu.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | To już trzecia dekada
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Renault Clio IV
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry