portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Koleos facelifting 2013

Dziecko w Renault Koleos - wyposażenie samochodu
24-07-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Pod kątem bezpieczeństwa i komfortu podróży najmłodszych pasażerów wyposażenie Koleosa wyróżnia dodatkowe lusterko wewnętrze. W bagażniku trzeba wybierać - albo mocujemy pas top-tether fotelika z grupy 1, albo siatkę/linki zabezpieczającei przewożone przedmioty.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera umieszczony jest z boku kokpitu. Dostęp do niego możliwy jest po pełnym otwarciu prawych drzwi. Do zmiany statusu poduszki - według załączonego schematu - potrzebny jest kluczyk (w tym przypadku wyjmuje się go z karty Hands Free, która jest w standardzie wyposażenia).



Po odłączeniu przedniej poduszki powietrznej pasażera zapala się na stałe pomarańczowa dioda umieszczona na środku kokpitu.



Po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera umieszczono ostrzeżenia przed ustawieniem na jego miejscu fotelika dziecka skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej.



Ostrzeżenia mają formę uniwersalnym piktogramów.



Dodatkowe lusterko pozwalające na obserwowanie siedzących z tyłu dzieci, czy też pomagające w utrzymaniu z nimi kontaktu wzrokowego to nadal rzadkość. W Koleosie to standard wyposażenia.



Dodatkowe punkty kotwiczenia (top-tether) fotelików Isofix (grupa 1) schowano w podłodze bagażnika.



Mocowania dla fotelików Isofix umieszczono głęboko pomiędzy siedziskiem i oparciem skrajnych miejsc kanapy.



W Koleosie wszystkie szyby boczne są elektrycznie sterowane i mają blokadę zapobiegającą przycięciu palców. W panelu umieszczonym w drzwiach kierowcy znajduje się przycisk blokujący ich działanie.



Blokada otwarcia tylnych drzwi od środka jest manualna.



Skórzana tapicerka (częściowo ekologiczna) to standard wyposażenia. Pokrycie nią pleców foteli ułatwia usuwanie zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci.
Na fabrycznym wyposażeniu są także przyciemniane szyby z tyłu.




W podłodze bagażnika (tuż za progiem) znajdują się uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Niestety, po przeciwległej stronie funkcję tę pełnią punkty do kotwiczenia fotelików dziecięcych - nie zaczepimy w nie dwóch uchwytów na raz.
Na liście akcesoriów znajduje się dodatkowa mata na podłogę bagażnika (101 zł) i wkład z przegródkami (563 zł).


czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | JapoÅ„skie geny, francuska finezja
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Z dziećmi na pokÅ‚adzie
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry