Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Megane Grandtour IV GT

Dziecko w Renault Megane Grandtour - wyposażenie samochodu
22-09-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wyposażenie wersji GT pod kątem bezpieczeństwa i komfortu podróży dzieci,nie różni się od pozostałych modeli Megane. W przestronnym bagażniku Grandtour producent zadbał o rozwiązania pomagające zabezpieczyć przewożone przedmioty, np. wózki.





Sposób zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera to typowe rozwiązanie stosowane przez Renault. Służy do tego manualny przełącznik umieszczony w prawym boku kokpitu - dostęp do niego możliwy jest dopiero po pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany - według załączonego schematu - wystarczy wcisnąć i obrócić przełącznik.



Informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczona została w obudowie lusterka wewnętrznego. Przy aktywnej zapala się - na 60 sekund od uruchomienia silnika - dioda ON.



O dezaktywacji poduszki - przez cały czas pracy silnika - informuje dioda OFF.



Ostrzeżenie o zakazie montażu z przodu fotelika dziecięcego ustawionego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej znajduje się po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Ostrzeżenie ma formę uniwersalnych piktogramów.



W plecach skrajnych miejsc kanapy, tuż nad podłogą bagażnika, umieszczono dodatkowy zaczep do kotwiczenia fotelika dziecięcego typu Isofix (tzw. top-tether).



Na skrajnych miejscach kanapy znalazły się pary mocowań do fotelików dziecięcych typu Isofix (z symbolem standardu i-Size). Ruchome osłony chronią je, gdy nie są używane, przed zabrudzeniem.



We wszystkich wersjach wyposażenia Renault Megane Grandtour IV-generacji (oprócz bazowej Life) montowane są fabrycznie sterowane elektrycznie szyby boczne w obu parach drzwi. Każda z nich wyposażona jest w funkcję zapobiegania przycięciu palców. Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem znajdującym się w panelu swoich drzwi. Jego aktywacja uniemożliwia też otwarcie tylnych drzwi od środka.



Otwieranie tylnych drzwi od środka można zablokować również osobno. Służy do tego manualny przełącznik - z wytłoczonym schematem działania - wbudowany w ramę tylnych drzwi.



Przyciemniane szyby z tyłu są standardem wyposażenia wersji Bose i GT. W testowanym przez nas egzemplarzu Renault Megane użyto opcjonalnej tapicerki Alcantara z czarnymi wstawkami (dopłata 5300 zł) Plecy oparć przednich foteli pokryte zostały ekologiczną skórą, co ułatwia usuwanie z nich zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci. Osoby siedzące z tyłu mają do dyspozycji regulowane kratki nawiewu z dwustrefowej klimatyzacji.



Standardem wyposażenia Renault Megane Grandtour GT jest system multimedialny z radioodtwarzaczem bluetooth oraz portem USB i wejściem typu Jack (nie ma szczeliny na płytę CD) oraz 7-calowy wyświetlacz kolorowy. My mieliśmy do dyspozycji opcjonalny pakiet Premium (4500 zł), który wzbogacono o system R-Link 2 z nawigacją (dodatkowa szczelina na kartę SD), dostępem do usług interaktywnych, 8,7-calowy ekran dotykowy, kolejny port USB oraz nagłośnienie marki Bose. Zasilanie do urządzeń, które mogą umilić podróż dzieciom, można podłączyć do trzech gniazd 12V - znajdują się one w dolnej części kokpitu, na końcu środkowego tunelu i w bagażniku.



Testowane Renault Megane w nadwoziu kombi wyposażone zostało w ruchomą podłogę, którą można ustawić w dwóch poziomach. Zastosowano na niej dodatkową przegrodę dzielącą przestrzeń na dwie części. Dzięki czterem uchwytom do zaczepienia siatki lub linek można zabezpieczyć przewożone przedmioty. Wśród akcesoriów znajduje się mata ochronna na podłogę bagażnika, wykładana osłona na próg i zderzak oraz rozkładana siatka oddzielająca kabinę pasażerską.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry