Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki | Volvo V60 II
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Talisman sedan

Dziecko w Renault Talisman - wyposażenie samochodu
08-07-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Renault Talisman posiada wszystkie, uznane dziś za standard, rozwiązania zapewniające bezpieczną podróż najmłodszym pasażerom. Jednak za wiele rozwiązań podnoszących komfort trzeba - nawet w topowej wersji wyposażenia - dopłacić.





Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem w każdej wersji wyposażenia Renault Talisman. Umieszczono go w prawym boku kokpitu, dostęp do niego możliwy jest dopiero po pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszki - zgodnie z widniejącą instrukcją - należy wcisnąć i obrócić w żądaną pozycję pokrętło. To typowe rozwiązanie stosowane przez Renault.



Panel z informacją o statusie działania poduszki powietrznej pasażera umieszczono w obudowie lusterka wstecznego. Przy aktywnej zapalana się dioda ON z przekreślonym piktogramem. Dioda świeci się przez 60 sekund od chwili uruchomienia silnika.



Odłączenie poduszki sygnalizowane jest diodą OFF z piktogramem fotelika odwróconego do kierunku jazdy. W tym położeniu dioda świeci się przez cały czas pracy silnika.



Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego odwróconego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej umieszczono po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.



Ostrzeżenie ma formę uniwersalnych piktogramów.



Z reguły w samochodach w nadwoziu sedan górny punkt mocowania fotelików Isofix (tzw. top-tether) umieszczony jest w kabinie pasażerskiej za zagłówkami kanapy. Nie inaczej jest w przypadku tej wersji Renault Talisman. Mocowanie ukryte zostało pod klapką, która dodatkowo chroni je przed zabrudzeniami.



Pary mocowań Isofix umieszczono na skrajnych miejscach kanapy. Uchwyty zostały schowane pod maskownicami zamontowanymi na stałe, przy montażu wystarczy wsunąć w prowadnice szyny fotelika. Profil kanapy Renault Talisman został dostosowany do standardu i-Size.



Testowany egzemplarz Talismana miał skórzaną tapicerkę, jednak plecy foteli pokryto tworzywem sztucznym. W łatwy sposób można z nich usunąć zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci siedzących w fotelikach.

Przyciemniane szyby montowane są fabrycznie jedynie w topowej wersji wyposażenia Initiale Paris, jako opcja i to tylko w pakiecie 4Control (7500 złotych) można je zamówić w wersji Intens.

Panoramiczny szklany dach - nie było go w testowanym egzemplarzu - wymaga dopłaty 3500 złotych (nie można go zamówić w bazowej wersji Life).



Każdą wersję Renault Talisman wyposażono w dwustrefową klimatyzację. Pasażerowie siedzący z tyłu mogą jedynie skorzystać z nawiewu, którego kratki umieszczono na środkowym tunelu.

Jedynie w topowej wersji Initiale Paris znajdziemy dwa dodatkowe porty USB i jeden typu Jack w tylnej części auta. W pozostałych (poza Life) podłączenie urządzeń multimedialnych możliwe jest tylko poprzez USB i Jack znajdujące się na środkowej części kokpitu.



Wszystkie sterowane elektrycznie szyby (standard przód/tył) unoszą się i opuszczają automatycznie, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegającą przycięciu palców. W przypadku bazowej wersji Life funkcja ta nie obejmuje szyb w drugiej parze drzwi, zaś w kolejnej Zen trzeba dopłacić 500 złotych.

W drzwiach kierowcy znajduje się panel z blokadą ich działania.



W ramie tylnych drzwi znajduje się blokada otwarcia ich od środka. Jest ona manualna, do zmiany statusu wystarczy przeciągnąć dźwignię zgodnie z wybitym obok schematem.



W bagażniku znajdują się cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek podtrzymujących przewożone przedmioty. Otwieranie klapy bagażnika poprzez ruch stopą pod tylnym zderzakiem jest opcją (1300 złotych).

czytaj także:
Pierwsze wrażenia | Zmiana bez sentymentów

Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry