Untitled Document
magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testĂłw samochodĂłw
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Niedoceniana w Polsce japońska marka i jej SUV
WYDANIE NA WEEKEND | Tydzień brd, Klasa S, Nowe znaki, Car of the Year, Polskie drogi
TESTY | Plusy i minusy - Dwie skrajności w bezpieczeństwie dzieci | Jeep Compass

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

TESTY

Dokument bez tytułu

WSPIERAMY

Ford - Podziel się drogą

SERWISY

Wydanie na weekend

Najczęściej czytane

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Elektromobilność

Polskie drogi

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Porady

Produkty

Ubezpieczenia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | SEAT Leon FR 5-drzwiowy

Dziecko w Seacie Leon - wyposażenie samochodu
29-05-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

SEAT Leon wyposażony jest we wszystkie, powszechnie dzi¶ stosowane, elementy podnosz±ce bezpieczeństwo i komfort podróży dzieci. Jedyne zastrzeżenie budzi brak opisu w języku polskim sytuacji, w której trzeba bezwzględnie odł±czyć przedni± poduszkę powietrzn± pasażera.



Wył±cznik przedniej poduszki powietrznej pasażera jest standardem w każdej wersji wyposażenia. Umieszczono go w zamykanym schowku w prawej czę¶ci kokpitu. Do dezaktywacji, według zał±czonego schematu, potrzebny jest kluczyk od zapłonu silnika.



Przy aktywnej poduszce powietrznej pasażera zapala się, na około 60 sekund od chwili uruchomienia silnika, pomarańczowa dioda "ON".



Po jej dezaktywacji zapala się, na stałe, pomarańczowa dioda "OFF".



Ostrzeżenia o zakazie ustawienia na przednim miejscu pasażera fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej znajduj± się po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Informacja dostępna jest w 5 językach - niestety w¶ród nich brak polskiego.



Dodatkowe ostrzeżenie, w formie piktogramu, znajduje się w ramie prawych drzwi. Widać je dopiero po ich otwarciu.



Na skrajnych miejscach kanapy znajduj± się pary mocowań Isofix. S± one obudowane i osłonięte plastikowymi nakładkami.



Z tyłu w plecach kanapy znajduj± się dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików typu Isofix (tzw. top-tether).



Elektrycznie regulowane szyby z tyłu to opcja w wersji wyposażenia Reference i standard w wersjach Style i FR. Każda opuszcza się i podnosi po jednym naci¶nięciu przycisku umieszczonego w panelu drzwi kierowcy. Znajduje się w nim także przycisk do blokady ich sterowania przez każdego pasażera - możliwo¶ć tak± zachowuje tylko kierowca.



Blokada otwarcia tylnych drzwi od ¶rodka jest mechaniczna, do jej aktywacji potrzebny jest płaski przedmiot, np. kluczyk od zapłonu silnika.



Testowany Leon wyposażony został w skórzan± tapicerkę, któr± pokryto także plecy foteli. Dzięki temu w łatwy sposób usuwa się z nich zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci. Przyciemniane z tyłu szyby s± standardem jedynie w wersji FR.



4 zaczepy do mocowania siatki lub linek zabezpieczaj±cych przewożone przedmioty s± standardem w każdej wersji wyposażenia.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Emocion Red
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Oszczędny, praktyczny i ładny
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2020 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry