Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Skoda Octavia III kombi facelifting

Dziecko w Skodzie Octavia - wyposażenie samochodu
28-11-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Facelifting Skody Octavia niewiele zmienił w zakresie elementów podnoszących bezpieczeństwo i komfort podróżujących dzieci. Jej wyróżnikiem wciąż pozostaje możliwość montażu mocowań Isofix na prawym fotelu pasażera.





Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera ukryto w zamykanym schowku na rękawiczki. Do zmiany jej statusu - według widniejącego schematu - potrzebny jest kluczyk od stacyjki silnika. W naszym testowym egzemplarzu Skody Octavia III kombi umieszczono go w module KESSY (bezkluczykowy system obsługi samochodu). Jest to opcja (w pakiecie z alarmem), za którą należy dopłacić 2500 złotych.



O aktywnej poduszcze powietrznej pasażera informuje dioda PASSENGER AIRBAG ON umieszczona na centralnym miejscu kokpitu. Dioda podświetlona jest przez 60 sekund od chwili uruchomienia silnika.



Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się dioda OFF. Jest ona widoczna przez cały czas pracy silnika.



Ostrzeżenie przed ustawieniem na prawym miejscu pasażera fotelika dziecięcego odwróconego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej ma format uniwersalnych piktogramów (w wersji przed liftingiem stosowano jeszcze ostrzeżenia tekstowe, w kilku europejskich językach, w tym po polsku - czytaj także: Dziecko w Skodzie Octavia III kombi 4x4).



Ostrzeżenia te umieszczono po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



W plecach oparć skrajnych miejsc na kanapie umieszczono dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych typu Isofix (tzw. top-tether).



Każdemu punktowi top-tether odpowiada jedna para mocować Isofix (standard i-Size). Uchwyty umieszczono w plastikowych prowadnicach zabezpieczonych zdejmowanymi nakładkami.

Skoda w modelu Octavia III kombi oferuje w opcji uchwyty Isofix także na prawym fotelu pasażera (dopłata w każdej wersji wyposażenia wynosi 150 złotych).



Od wersji Ambition standardowym elementem wyposażenia Skody Octavia III kombi są elektrycznie regulowane szyby z przodu i z tyłu (chowają się w całości). Wszystkie opuszczają się i podnoszą automatycznie, po jednokrotnym naciśnięciu przycisku, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegającą przypadkowemu przycięciu palców. Kierowca może zablokować ich działanie wciśnięciem przycisku umieszczonego w panelu swoich drzwi.



Blokada możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka jest manualna. Umieszczono ją w ramie drzwi, do zmiany statusu potrzebny jest wąski przedmiot pasujący kształtem do szczeliny.



Wnętrze testowanego egzemplarza Skody Octavia kombi pokryto tapicerką Alcantara z elementami naturalnej skóry (opcja za dopłatą 5200 złotych). Elementami skóry pokryto również plecy obu foteli, co ułatwia zmywanie śladów pozostawionych przez buty dzieci siedzących na kanapie.

Przyciemniane szyby z tyłu są standardem w każdej wersji wyposażenia Octavii. W naszym egzemplarzu dodatkowo wybrano opcję SUNSET z wyższym stopniem ich przyciemnienia (dopłata 700 złotych).



Standardem w wersji wyposażenia Style jest radioodtwarzacz Bolero z 8-calowym ekranem dotykowym, czytnikiem karty pamięci SD, bluetooth oraz portem USB i wejściem aux-in (które umieszczono w dolnej części konsoli kokpitu). Za dopłatą 450 złotych na końcu środkowego tunelu dostępne są kolejne dwa porty USB i gniazdko elektryczne 230 V - dzięki tym rozwiązaniom łatwiej podłączyć zasilanie urządzeń multimedialnych dla dzieci podróżujących na kanapie.

Fabryczne wyposażenie testowanej wersji Skody Octavia stanowi także dwustrefowa klimatyzacja Climatronic. Pasażerowie siedzący z tyłu mogą skorzystać z dwóch regulowanych kratek nawiewu.



System mocowania do siatek lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty jest standardem w każdej wersji wyposażenia Skody Octavia III kombi facelifting. Dodatkowo w testowanym egzemplarzu znalazła się wielofunkcyjna (podwójna) podłoga bagażnika (dopłata 650 złotych).

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
Plusy i minusy | Dwa oblicza bezpieczeństwa

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry