Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - wyposażenie samochodu
TESTY | Plusy i minusy - Wyższy poziom korzyści | Nissan LEAF II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Skoda Octavia III kombi 4x4

Dziecko w Skodzie Octavia III - wyposażenie samochodu
22-02-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Planując zakup Octavii jako auta rodzinnego warto doposażyć ją w mocowania Isofix na przednim fotelu. Przestrzeń bagażową można konfigurować na wiele sposobów.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej jest standardem. Umieszczono go w zamykanym schowku w kokpicie po stronie pasażera. Pod wyłącznikiem umieszczono prosty schemat jego działania - do zmiany statusu wystarczy płaski przedmiot, np. kluczyk zapłonu silnika.



O aktywnej poduszce powietrznej pasażera informuje pomarańczowa dioda "ON" umieszczona w centralnym miejscu kokpitu. Świeci się ona około minuty od uruchomienia silnika.



Odłączenie poduszki sygnalizowane jest diodą "OFF" w tym samym miejscu. Dla odróżnienia świeci się ona przez cały czas.



Po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera znajdują się ostrzeżenia przed ustawieniem na jego miejscu fotelika dziecka skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce.



Tekst dostępny jest w 5 europejskich językach, w tym po polsku.



Na środkowym słupku po stronie pasażera umieszczono typowy piktogram ostrzegający przed ustawieniem fotelika tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce. Nie tylko nam kojarzy się on z sytuacją, gdy w samochodzie nie ma wyłącznika poduszki.



W oparciach kanapy (dzielonej 1/3-2/3) znajdują się dwa dodatkowe punkty kotwiczenia dla fotelików typu Isofix (grupa 1).



Na skrajnych miejscach kanapy umieszczono uchwyty do mocowania fotelików typu Isofix. Obudowano je plastikowymi prowadnicami, gdy nie są wykorzystywane można je zaślepić. Spośród opcji można zamówić mocowania Isofix na przednim miejscu pasażera - dopłata 150 złotych.



Elektrycznie sterowane szyby (przód/tył) są standardem od wersji wyposażenia Ambition. Każda z nich posiada czujnik zapobiegający przycięciu palców. Kierowca może zablokować ich działanie, dzięki przyciskowi umieszczonemu w panelu swoich drzwi.



Blokada otwarcia tylnych drzwi od środka jest manualna. Potrzebny jest do tego płaski przedmiot, np. kluczyk zapłonu silnika.



Przyciemniane szyby z tyłu to standard w każdej wersji wyposażenia. Plecy foteli pokryto tkaniną, z której łatwo można usunąć zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci siedzących w swoich fotelikach. Za dopłatą 100 złotych plecy foteli można pokryć skórą ekologiczną.



Podwójna, wielofunkcyjna podłoga bagażnika wymaga dopłaty 650 złotych. Na niższym jej poziomie zamontowano 4 haki do siatki lub linek podtrzymujących przewożone przedmioty. W ofercie Skody jest bogaty wybór siatek, przegród i wykładzin.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | W podwójnej koronie
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Kombi z nie do końca praktycznym bagażnikiem
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry