Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Volkswagen Sharan II facelifting

Dziecko w Volkswagenie Sharan - wyposażenie samochodu
25-04-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Trzeci rząd siedzeń wymaga dopłaty, w zamian otrzymujemy dwa kolejne fotele z pełnym zestawem mocowań dla fotelików dziecięcych. Sharan to kolejny model Volkswagena, w którym osobno można zablokować możliwość otwarcia drzwi i szyb tylko po wybranej stronie samochodu.



Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem w każdym z trzech poziomów wyposażenia Volkswagena Sharan. Umieszczono go w zamykanym schowku w kokpicie po stronie pasażera. Do zmiany statusu działania poduszki (według widniejącego schematu) potrzebny jest kluczyk od stacyjki zapłonu silnika.



Odłączenie poduszki sygnalizowane jest podświetleniem na stałe diody "OFF", którą umieszczono na środkowym panelu kokpitu. W przypadku Sharana, Volkswagen zrezygnował z umieszczenia drugiej diody "ON" ostrzegającej o aktywnej poduszce powietrznej.



Po obu stronach osłony przeciwsłonecznej dla pasażera umieszczono ostrzeżenia o zakazie ustawiania na jego miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej.



Ostrzeżenia mają formę uniwersalnych piktogramów.



Trzy pojedyncze fotele w II-rzędzie są standardem wyposażenia wszystkich wersji tego modelu, w plecach każdego z nich znalazł się dodatkowy punkt kotwiczenia, tzw. top-tether.



Każdy z trzech niezależnych foteli w II-rzędzie wyposażony został w system mocowania fotelików Isofix (bez oznaczeń standardu i-Size).



Uwaga, poza bazową wersja wyposażenia Trendline, pozostałe mają ukryte w podłodze schowki. Ich obecność wyklucza ustawienie na skrajnych miejscach w II-rzędzie fotelików dziecięcych z nogą stabilizującą.



Dwa niezależne fotele w III-rzędzie również wyposażono w dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych, tzw. top-tether.



Każdy w niezależnych foteli w III-rzędzie (dostępnych za dopłatą) także wyposażono w pary mocowań dla fotelików dziecięcych typu Isofix (na nich również nie ma oznaczenia standardu i-Size).



Standardem wyposażenia są elektrycznie przesuwane drzwi z tyłu oraz elektrycznie regulowane szyby boczne. Kierowca może to wszystko zablokować przyciskiem umieszczonym w panelu swoich drzwi - w tym osobno dla lewej lub prawej strony samochodu.



W testowanej wersji Sharana użyto tapicerki z Alcantary ze skórzanymi dodatkami, którymi pokryto m.in. plecy przednich foteli. Pomimo jej jasnego koloru bez problemu udało się usunąć ślady pozostawione przez buty dzieci. Składane stoliki w oparciach przednich foteli są standardem oprócz bazowej wersji Trendline. Niezależnie od poziomu wyposażenia przyciemniane szyby z tyły (65 proc.) oferowane są jako opcja (1670 zł lub w kilku pakietach), z kolei za szklany, dwuczęściowy dach dopłata wynosi 5300 złotych.



W środkowym podłokietniku znalazło się miejsce na kolejne gniazdo 12V (pomiędzy fotelem kierowcy i pasażera są jeszcze dwa!) oraz port USB (dopłata 290 złotych).



Użytkownicy każdej wersji wyposażenia mają do dyspozycji 3-strefową klimatyzację automatyczną. Za dopłatą 550 złotych (niedostępnej dla Trendline) standardowe gniazdo 12V można zastąpić 230V. Pozwala to na bezpośrednie podłączenie do zasilania wielu urządzeń multimedialnych, którymi można zająć uwagę podróżujących dzieci.



Pasażerowie w III-rzędzie siedzeń mogą skorzystać z - fabrycznie montowanego - gniazdka 12V umieszczonego w bagażniku.



W bagażniku każdej wersji wyposażenia Volkswagena Sharana znadują się 4 uchwyty do mocowania siatki lub linek podtrzymujących przewożone przedmioty. W przypadku wersji 7-osobowej przy komplecie rozłożonych foteli do dyspozycji pozostają tylko dwa uchwyty. Po złożeniu oparć w II- i III-rzędzie można jeszcze wykorzystać dwa uchwyty znajdujące się za słupkami B. Za dopłatą Volkswagen oferuje kilka praktycznych rozwiązań z siatkami mocowanymi na specjalnych prowadnicach.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki

 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry