TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Volkswagen Sharan II facelifting
Dziecko w Volkswagenie Sharan - wyposażenie samochodu
25-04-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Trzeci rząd siedzeń wymaga dopłaty, w zamian otrzymujemy dwa kolejne fotele z pełnym zestawem mocowań dla fotelików dziecięcych typu Isofix. Sharan to kolejny model Volkswagena, w którym można blokować możliwość otwarcia drzwi i szyb tylko po wybranej stronie samochodu.
Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem w każdym z trzech poziomów wyposażenia Volkswagena Sharan. Umieszczono go w zamykanym schowku w kokpicie po stronie pasażera.
Do zmiany statusu działania poduszki (według widniejącego schematu) potrzebny jest kluczyk od stacyjki zapłonu silnika. W przypadku opcjonalnego Keyless Access (w każdej wersji dopłata 2170 zł) znajdziemy go w pilocie tego systemu.
Odłączenie poduszki powietrznej pasażera sygnalizowane jest podświetleniem - na czas pracy silnika - diody OFF. W przypadku Sharana, Volkswagen zrezygnował z umieszczenia drugiej diody ON informującej o aktywnej poduszce powietrznej.
Po obu stronach osłony przeciwsłonecznej dla pasażera umieszczono ostrzeżenia o zakazie ustawienia na jego miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej.
Ostrzeżenia mają formę uniwersalnych piktogramów.
Trzy niezależne fotele w drugim rzędzie standardem wyposażenia wszystkich wersji Volkswagen Sharan II facelifting. W plecach oparć każdego z nich znalazł się dodatkowy punkt kotwiczenia, tzw. top-tether wybranych modeli fotelików dziecięcych typu Isofix.
Każdy z trzech niezależnych foteli w II-rzędzie został wyposażony w pary mocowań fotelików dziecięcych typu Isofix (brak na nich oznaczeń standardu i-Size).
Uwaga, poza bazową wersją wyposażenia Trendline, pozostałe mają ukryte w podłodze schowki. Ich obecność wyklucza lub ogranicza (w zależności od modelu) ustawienie na skrajnych miejscach w II-rzędzie fotelików dziecięcych z nogą stabilizującą.
Dwa niezależne fotele w trzecim rzędzie również wyposażono w dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych, tzw. top-tether.
Każdy z niezależnych foteli w trzecim rzędzie także wyposażono w pary mocowań fotelików dziecięcych typu Isofix (na nich również nie ma oznaczenia standardu i-Size).
Trzeci rząd siedzeń dostępny jest w opcji. Dopłata - od 3420 do 9060 zł - uzależniona jest od wersji wyposażenia i dodatkowych elementów z pakietu, np. rodzaju tapicerki.
Standardem wyposażenia są elektrycznie przesuwane drzwi z tyłu oraz regulowane szyby boczne.
Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym w panelu swoich drzwi. Może przy tym wybrać tylko lewą lub prawą stronę samochodu.
W testowanej wersji Sharana użyto tapicerki z Alcantary ze skórzanymi dodatkami (standard), którymi pokryto między innymi plecy przednich foteli. Pomimo jasnego koloru bez problemu udało się usunąć ślady pozostawione przez buty dzieci.
Składane stoliki w oparciach przednich foteli są standardem poza bazową wersją Trendline.
Niezależnie od poziomu wyposażenia przyciemniane szyby z tyły (65 proc.) oferowane są jako opcja (1670 zł lub w kilku pakietach). Można też zamówić dodatkowe rolety przeciwsłoneczne (440 zł).
Szklany, dwuczęściowy i elektrycznie otwierany dach kosztuje 5300 zł.
W środkowym podłokietniku znalazło się miejsce na kolejne gniazdo 12V (pomiędzy fotelem kierowcy i pasażera są jeszcze dwa) oraz port USB (dopłata 290 złotych).
Użytkownik każdej wersji drugiej generacji Volkswagena Sharan po modernizacji ma do dyspozycji 3-strefową klimatyzację automatyczną. Nawiewy dla pasażerów podróżujących z tyłu umieszczono na końcu centralnego tunelu.
Za dopłatą 550 złotych (bez Trendline) standardowe gniazdo 12V można zastąpić 230V. Pozwala to na bezpośrednie podłączenie do zasilania wielu urządzeń multimedialnych, którymi można zająć uwagę dzieci na czas podróży.
Pasażerowie w III-rzędzie siedzeń mogą też skorzystać z fabrycznie montowanego gniazdka 12V w bagażniku.
W bagażniku każdej wersji wyposażenia Volkswagena Sharan znajdują się 4 uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających transportowane przedmioty.
W wersji 7-osobowej przy komplecie rozłożonych foteli do dyspozycji pozostają tylko dwa uchwyty. Po złożeniu oparć w II- i III-rzędzie można jeszcze wykorzystać dwa uchwyty znajdujące się za słupkami B.
Za dopłatą Volkswagen oferuje kilka praktycznych rozwiązań z siatkami mocowanymi na specjalnych prowadnicach (np. na podłogę 410 zł, pionowa przegroda 1080 zł).