Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Volkswagen Touran III 7-osobowy

Dziecko w Volkswagenie Touran - wyposażenie samochodu
28-01-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Nowy Volkswagen Touran oferuje wiele praktycznych rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo i komfort podróży najmłodszych pasażerów. Na wyróżnienie zasługuje sposób blokady otwierania szyb i drzwi oraz możliwość zamontowania pięciu fotelików Isofix.



Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera montowany jest fabrycznie w każdej wersji wyposażenia (Trendline, Comfortline i Highline). Umieszczono go w prawym boku kokpitu, dostęp do niego możliwy jest tylko przy pełnym otwarciu drzwi pasażera. Do zmiany statusu działania poduszki, zgodnie z widniejącym schematem, potrzebny jest kluczyk - w naszym przypadku schowano go w module systemu Keyless Access połączonym z bezdotykowym otwieraniem klapy bagażnika (dopłata 2930 złotych).



Przez 60 sekund od uruchomienia silnika, pomarańczowa dioda ON informuje nas o aktywnej poduszce powietrznej pasażera. Panel z diodą umieszczono w centralnym miejscu kokpitu.



W przypadku dezaktywacji poduszki powietrznej zapala się na stałe pomarańczowa dioda OFF.



Przed ustawieniem na prawym miejscu pasażera fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przestrzega uniwersalna naklejka z piktogramami.



Umieszczono ją po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Standardem wyposażenia każdej wersji nowego Tourana są trzy niezależne (składane i przesuwane - system Easy Fold) fotele w II rzędzie. W plecach każdego z nich umieszczono dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) fotelików dziecięcych typu Isofix.



Każdemu z nich odpowiada para mocowań Isofix zgodnych ze standardem i-Size. Miejsca te zostały obudowane plastikowymi prowadnicami.



III rząd (pojedynczych i składanych) foteli jest opcją. W testowanej wersji wyposażenia Highline wymagają one dopłaty 2800 złotych. W ich plecach również znajdują się dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych (top-tether).



Im również odpowiadają pary mocowań Isofix (i-Size), które obudowano plastikowymi prowadnicami.



Naszą wersję Tourana wyposażono w system nawigacji satelitarnej Discovery Pro (dopłata 8750 złotych). Zawiera on m.in. dostęp do mobilnych usług Car-Net (bezpłatny przez 3 lata), wśród których jest aplikacja umożliwiająca podłączenia kamery GoPro. Za jej pomocą możemy obserwować dzieci siedzące w II czy III rzędzie siedzeń. Usługa Car-Net Cam-Connenct wymaga rejestracji w systemie Volkswagena z podaniem danych identyfikacyjnych samochodu i właściciele - w naszym przypadku usługa była nieaktywna przez co nie mogliśmy sprawdzić jej działania.



Standardem w testowanej wersji Highline jest m.in. 3-strefowa klimatyzacja z filtrem alergenowym. Pod konsolą sterowania klimatyzacją w II rzędzie siedzeń znajduje się gniazdo zasilające 12V, dzięki któremu możemy podłączyć np. urządzenie multimedialne dla dzieci. Dodatkowy port USB wymaga dopłaty 380 złotych. Wśród opcji (dopłata 590 złotych) jest również gniazdo elektryczne 230V (montowane w miejscu 12V).



Standardem wyposażenia jest trzecie gniazdo zasilające 12V umieszczone w przestrzeni bagażnika (ułatwia podłączenie np. urządzenia multimedialnego dla dzieci podróżujących w III rzędzie).



Volkswagen Touran oferuje wiele praktycznych rozwiązań przydatnych podczas podróży z dziećmi:
- składane stoliki w oparciach przednich foteli (standard w każdej wersji wyposażenia),
- przyciemniane szyby z tyłu (dopłata 420 złotych w bazowej wersji Trendline, standard w Comfortline i Highline),
- rolety przeciwsłoneczne w II parze drzwi (dopłata 440 złotych),
- panoramiczny szklany dach (w wersji Highline opcja w pakiecie Top obejmującym również tylne światła w technologii LED - dopłata 5300 złotych).
We wnętrzu testowanego auta zastosowano tapicerkę ergoActive Atr Velours. Plecy przednich foteli pokryto jednak imitacją skóry, co ułatwia usuwanie zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci.




W panelu drzwi kierowcy znajduje się elektroniczna blokada sterowania bocznymi szybami i możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka. W nowym Touranie jej funkcjonalność podzielono na lewą i prawą stronę.



W tylnych drzwiach znajduje się również manualna blokada możliwości ich otwarcia od środka. Do jej aktywacji - zgodnie z widniejącą strzałką - potrzebny jest płaski przedmiot, np. kluczyk z modułu Keyless Access.



Przestrzeń bagażową można oddzielić rozkładaną siatką (dopłata 1050 złotych). Do jej mocowania przeznaczono uchwyty za I lub II rzędem foteli. Nieużywaną siatkę możemy schować - w firmowym pokrowcu - pod podłogą bagażnika.



W bagażniku znajduje się również 6 uchwytów do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Z pełnej ich funkcjonalności nie skorzystamy po rozstawieniu III rzędu siedzeń.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
Plusy i minusy | Te dwa dodatkowe fotele...
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry