Untitled Document
magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
logo

NOWE NA STRONIE:
WYDANIE NA WEEKEND | Dieselgate, Fiat Hybrid, Auta z Polski, Dakar, Drogi
POLSKIE DROGI | Większa, chociaż wciąż za mała, sieć fotoradarów...
POLSKIE DROGI | Poważne utrudnienia na A1

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl

TESTY

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020

SERWISY

Wydanie na weekend

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Polskie drogi

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Ubezpieczenia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji

 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu

Dziecko w Volkswagenie up!
14-11-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Volkswagen up! to małe, miejskie auto, które niemniej spełni wymagania 3-osobowej rodziny. Szkoda tylko, że producent przyoszczędził na kilku elementach, które winny być standardem.



W up! wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera jest opcją montowaną z boku kokpitu. Dopłata do niej wynosi aż 850 złotych, ale za to w komplecie otrzymujemy jeszcze system awaryjnego hamowania w mieście. Z jednej strony szkoda, że nie można domówić wyłącznika osobno, z drugiej system awaryjnego hamowania może uchronić nas przez uderzeniem w tył drugiego auta.




Tradycyjny piktogram ostrzegający przed ustawieniem fotelika dziecka na przednim miejscu pasażera tyłem do kierunku jazdy znajduje się na środkowym słupku. Jest on widoczny dopiero po otwarciu drzwi od strony pasażera.




Ostrzeżeń o takim ustawieniu fotelika przy aktywnej poduszce brakuje po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera. To standard u prawie wszystkich producentów samochodów, w modelach Volkswagena raz jest, raz nie ma.



Volkswagen up! to auto 4 osobowe - na obu miejscach z tyłu znajdują się pary uchwytów Isofix do montażu fotelików dziecięcych tego typu. Schowanie ich w specjalnych kieszeniach zdecydowanie ułatwia precyzyjne wsunięcie szyn fotelika.



Z tyłu (dzielonych) oparć kanapy umieszczono dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików typu Isofix, tzw. top tether.



Druga para drzwi wyposażona jest jedynie w uchylne szyby, stąd nie ma potrzeby blokowania możliwości ich otwarcia od środka. Szkoda, że przyciemniane szyby oferowane są wyłącznie w wersjach specjalnych - black up! i white up!




Z kolei blokada otwarcia tylnych drzwi od wewnątrz znajduje się pod wewnętrznym zamkiem, a do jej przekręcenia wystarczy płaski przedmiot, np. kluczyk zapłonu silnika.

Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki >>


czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Drugi, który był pierwszym z rodzeństwa
· Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki
· Plusy i minusy - Volkswagen up!
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2020 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry