Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Volvo XC60 D3

Dziecko w Volvo XC60 - wyposażenie samochodu
25-08-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W Volvo XC60 dopłacić trzeba za wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera. Wśród opcji znajduje się również podwyższenie dla starszych dzieci, które zintegrowano ze skrajnymi miejscami na kanapie.





Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera (oznaczony w cenniku jako PACOS) jest opcją, za którą dopłacić trzeba 390 złotych w każdej wersji wyposażenia Volvo XC60. Takie rozwiązanie było kiedyś promowane przez szwedzki koncern i w tym przypadku przypomina o długim stażu tego modelu na rynku. Wyłącznik umieszczony jest w prawym boku kokpitu i dostęp do niego możliwy jest dopiero po pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszki - zgodnie z widniejącym schematem - potrzebny jest kluczyk od zapłonu silnika. W przypadku testowanego przez nas egzemplarza schowano go w pilocie bezkluczykowego systemu otwierania drzwi i uruchomienia silnika (opcja Personal Car Communication z układem Keyless Drive kosztuje 3860 złotych).



Panel z informacją o statusie przedniej poduszki powietrznej pasażera umieszczono nad lusterkiem wstecznym. O aktywnie działającej poduszce informuje nas podświetlenie (przez 60 sekund od chwili uruchomienia silnika) standardowego piktogramu.



Po dezaktywacji poduszki podświetla się (na stałe podczas pracy silnika) napis Passenger Airbag Off z dodatkowym piktogramem.



Po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera umieszczono ostrzeżenie przed ustawieniem na tym miejscu fotelika dziecięcego odwróconego tyłem do kierunku jazdy.



Ostrzeżenia mają formę uniwersalnych - i obecnie powszechnie stosowanych - piktogramów.



Ostrzeżenie to, w formie tradycyjnego piktogramu, powtórzono na prawym słupku B. Jest on widoczny podczas otwierania przednich drzwi.



W plecach kanapy umieszczono (nieoznaczone) 3 dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików Isofix (tzw. top-tether).



Na skrajnych miejscach kanapy umieszczono pary mocowań Isofix. Są one schowane głęboko pomiędzy oparcie i siedzisko, na ich oznaczeniach brak symbolu i-Size. To kolejny znak świadczący o długim stażu Volvo XC60 na rynku.



Kanapę Volvo XC60 można wyposażyć w dwa zintegrowane podwyższenia dla starszych dzieci. Dopłata do nich wynosi 1240 złotych. Korzystniejszym wyborem jest pakiet Family (1600 zł), który dodatkowo zawiera wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera (osobno 390 zł) oraz elektryczną blokadę możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka (osobno 440 zł). Do podwyższeń warto jeszcze dokupić specjalne plecy z zagłówkiem zabezpieczającym głowę dziecka (820 zł).



Każda wersja wyposażenia Volvo XC60 posiada elektryczną regulację bocznych szyb. Kierowca może zablkować ich działanie wciśnięciem przycisku znajdującego się w panelu swoich drzwi. Po blokadzie kierowca nadal może sterowoć szybami. Wszystkie szyby otwierają się i zamykają automatycznie, dlatego wyposażono je w funkcję zapobiegającą przycięciu palców. W testowanym egzemplarzu do przycisku blokującego regulację szyb dodano funkcję Power Child Lock (opcja w każdej wersji wyposażenia za 440 złotych). Dzięki temu jednocześnie aktywuje się blokada otwarcia tylnych drzwi od środka.



Po załączeniu blokady na zegarze prędkościomierza wyświetla się stosowny komunikat. Jest on widoczny także w chwili wyłączenia silnika.



W tym samym miejscu pojawia się też komunikat o dezaktywacji blokady drzwi.



Do testowanego przez nas egzemplarza XC60 wybrano skórzaną tapicerkę z elementami z winylu (dopłata do wersji wyposażenia Momentum wynosi 7580 zł). Skórą pokryto także plecy foteli, co ułatwia usuwanie zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci siedzących w fotelikach. Wśród opcji - za 220 zł - oferowana jest dodatkowa osłona na plecy foteli.

Przyciemniane szyby z tyłu (tu ich nie było) w każdej wersji wyposażenia wymagają dopłaty 1930 złotych. Volvo oferuje jeszcze zasłonę przeciwsłoneczną na drugą parę bocznych drzwi (520 zł) i na szybę bagażnika (680 zł).

Komfort dzieciom siedzącym z tyłu podnosi osobny nawiew (dwustrefowa klimatyzacja automatyczna jest standardem), którego kratki umieszczono w słupkach B. Zasilanie do urządzeń multimedialnych można podłączyć do gniazda 12V umieszczonego na końcu środkowego tunelu. W zamykanym podłokietniku pomiędzy przednimi fotelami znajduje się gniazdo USB i audio typu Jack (niedostępne w bazowej wesji Kinetic) oraz kolejne gniazdo 12V.



W bagażniku każdej wersji Volvo XC60 znajdziemy cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Do testowanej wersji Momentum dokładana jest elastyczna siatka oddzielająca przestrzeń bagażową od kabiny pasażerskiej (opcja w Kinetic za 550 złotych). Otwory do jej mocowania znajdują się w okolicach słupka C. Na liście akcesoriów znajdują się m.in. dodatkowe maty ochronne na podłogę bagażnika oraz siatki i listwy zabezpieczające.



Od wersji wyposażenia Momentum w bagażniku montowane jest kolejne - trzecie już - gniazdo 12V.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry