Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Najbezpieczniejsze modele według Euro NCAP
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | BMW serii 2 Active Tourer

Dziecko w BMW serii 2 Active Tourer - foteliki i wózki
28-03-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Testowany egzemplarz BMW serii 2 Active Tourer nie miał możliwości przesuwania siedzeń kanapy. Z tyłu - jak w większości minivanów - zabrakło miejsca dla 3 trzeciej osoby, za to bagażnik zdał pozytywnie sprawdzian z wózkami dziecięcymi.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model CabrioFix montowany za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix FamilyFix z nogą stabilizującą,
grupa 0+/1 Maxi-Cosi model MiloFix montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether (fotelik ten może być montowany także tyłem do kierunku jazdy, ale bez możliwości użycia top-tether),
grupa 2-3 Romer KidFix montowany na Isofix z nakładką na pas X-Pad oraz systemem SICT chroniącym przy uderzeniach bocznych.




Po odłączeniu poduszek powietrznych pasażera na jego miejscu można zamontować fotelik tyłem do kierunku jazdy. Montaż fotelika z grupy 0/0+ przebiegł bez większych problemów. Po maksymalnym odsunięciu od kokpitu prawego fotela osoba dorosła siedząca z tyłu nie będzie narzekać na brak miejsca na nogi.



Ten sam fotelik, z wykorzystaniem bazy Isofix (opcja) ustawiliśmy na kanapie. Szeroko otwierane drzwi ułatwiają wstawianie i zapinanie w niej fotelika. Po przesunięciu do przodu prawego fotela pozostaje wystarczająco dużo miejsca na nogi osoby dorosłej.



Dodatkowy punkt kotwiczenia (top-teher) dla fotelików Isofix z grupy 1 znajduje się w oparciu kanapy. Dostęp do niego mieliśmy zarówno od środka kabiny pasażerskiej jak i progu bagażnika.



Obudowane uchwyty Isofix zdecydowanie ułatwiają prawidłowy montaż szyn fotelików Isofix. Przy otwarciu drzwi osoba dorosła ma swobodny dostęp do siedzącego dziecka.



Siedzisko fotelika Isofix z grupy 2-3 nie przeszkadza w zapięciu pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej, z którego w tym przypadku korzysta także dziecko.



W ostatnim czasie do Sejmu wpłynął projekt zmian w ustawie "Prawo o ruchu drogowym", w którym dopuszcza się podróż trzeciego dziecka (w wieku co najmniej 3 lat) siedzącego bezpośrednio na kanapie i zapiętego tylko pasem bezpieczeństwa (przeznaczonym dla osoby dorosłej). W BMW serii 2 Active Tourer - podobnie jak w prawie wszystkich testowanych przez nas autach - trudno wyobrazić sobie taką sytuację. Po raz pierwszy na skrajnych miejscach z mocowaniami Isofix sprawdziliśmy ten układ dla fotelików z grup 2-3 i 0/0+.



W przypadku montażu fotelików z grup 2-3 i 0+/1 pozostaje jeszcze mniej miejsca.




Wózki:
dwuczęściowy X-lander model X-move,
spacerówka Inglesina model Trip.




Zdjęcie kół z dwuczęściowego wózka zapewnia dużą swobodę w jego pakowaniu do bagażnika. Licząca 75 cm długości gondola zmieściła się idealnie pomiędzy oparciem kanapy i miejscem zamka klapy bagażnika (testujemy model BMW serii 2 Active Tourer bez możliwości przesunięcia tylnych siedzeń).



W najwęższym miejscu bagażnika zmieściła się złożona spacerówka (105 cm długości).



Pod półką bagażnika w podstawowej konfiguracji (468 litrów) zmieściły się oba testowane wózki dziecięce.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Nie taki diabeł straszny
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenia samochodu
· Plusy i minusy | Nadmiar zalet
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry