Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Skodzie Kodiaq - wyposażenie samochodu
PRODUKTY | Seetroen, czyli lek na chorobę lokomocyjną
POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | Bardzo niebezpieczny czerwiec...
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Dacia Duster 4x4

Dziecko w Dacii Duster 4x4 - foteliki i wózki
20-01-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Brak top-tethera ograniczył montaż jednego z fotelików. Bagażnik, jak na SUV-a przystało, spełnił nasze oczekiwania.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model CabrioFix montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix FamilyFix z nogą stabilizującą,
grupa 1 Romer model VersaFix montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether,
grupa 2-3 Romer KidFix montowany na Isofix z nakładką na pas X-Pad oraz systemem SICT chroniącym przy uderzeniach bocznych.




Odłączenie poduszek powietrznych pasażera umożliwia ustawienie na jego miejscu fotelika (grupa 0/0+) tyłem do kierunku jazdy. Montowaliśmy go za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej.



Dzięki wysuniętym z kanapy uchwytom Isofix szybko zamontowaliśmy szyny. Szeroki otwór drzwiowy zapewnia dużą swobodę podczas wkładania fotelika. Osoba dorosła siedząca przed nim - jak i w odwrotnej konfiguracji - nie powinna narzekać na brak miejsca na nogi.



W foteliku z grupy 1 nie mogliśmy użyć dodatkowego punktu kotwiczenia. W Dusterze nie było uchwytów dla top-tethera.



Podstawa fotelika z grupy 2-3 nie zasłoniła klamry do wpięcia pasa bezpieczeństwa, ale... została pod nią druga, przeznaczona dla osoby siędzącej na środku kanapy.



Montowane na Isofix dwa foteliki (grupa 1 i 2-3) zabrały miejsce dla 5 pasażera - zresztą i tak fotelik zasłonił klamrę do wpięcia pasa bezpieczeństwa.



Wózki:
dwuczęściowy X-lander X-move,
spacerówka Inglesina model Trip.




Rozłożone elementy wózka głębokiego nie zmieściły się obok siebie. Jedynym rozwiązaniem jest położenie ich na siebie - nie przeszkadza to w opuszczeniu półki bagażnika.



Złożona spacerówka (105 cm) zmieściła się i w poprzek (tuż przy progu) i wzdłuż bagażnika. Pomimo wystających nieco rączek nie było problemów z zamknięciem klapy.



Liczący 408 litrów bagażnik Dacii Duster z łatwością pomieścił oba testowane wózki.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Ulubiony SUV Polaków
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | A co z dziećmi?
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry