Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - wyposażenie samochodu
TESTY | Miejski hit Toyoty z napędem hybrydowym | Toyota Yaris III
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Ford Tourneo Connect

Dziecko w Fordzie Tourneo Connect - foteliki i wózki
30-12-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Test z fotelikami i wózkami potwierdził, że Tourneo Connect to pełnowartościowe auto rodzinne. Dużym zaskoczeniem, w porównaniu z dziesiątkami testowanych już modeli, była ilość miejsca na kanapie.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model CabrioFix montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix FamilyFix z nogą stabilizującą,
grupa 1 Romer model VersaFix montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether,
grupa 2-3 Romer KidFix montowany na Isofix z nakładką na pas X-Pad oraz systemem SICT chroniącym przy uderzeniach bocznych.




Po odłączeniu poduszek powietrznych pasażera można ustawić na jego miejscu fotelik skierowany tyłem do kierunku jazdy. Jego montaż za pomocą pasa bezpieczeństwa nie sprawił problemów. Po odsunięciu całości od kokpitu osoba dorosła siedząca za nim nie będzie narzekać na brak miejsca na nogi.



W podłodze przed kanapą testowanej wersji Tourneo Connect umieszczono dwa schowki. Jednak ich rozmieszczenie nie kolidowało w rozstawieniu nogi stabilizującej bazy FamilyFix, która musi mieć oparcie na twardym podłożu.



Na zamontowanej bazie FamilyFix bez problemów ustawiliśmy fotelik z grupy 1. Dużą swobodę ruchu zapewniają przesuwane drzwi (szerokość 612 mm). Po odsunięciu od krawędzi fotelika przedniego fotela, osoba siedząca na nim także nie będzie narzekała na brak miejsca.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelika Isofix (grupa 1) umieszczono z tyłu kanapy. Zaczep pasa swobodnie można zapiąć od strony bagażnika.



Kieszenie, w których schowano uchwyty Isofix znacznie pomagają w szybkim i prawidłowym wpinaniu szyn fotelika. Plecy fotelika dobrze przylegały do oparcia kanapy. Podczas zapinania dziecka szelkami możemy swobodnie wejść do środka.



Podstawa fotelika z grupy 2-3 nie zakryła klamry do wpięcia pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej. Także i ten fotelik idealnie pasował do wyprofilowania siedziska kanapy i przylegał do jej oparcia.



To naprawdę rzadko się zdarza, aby po zamontowaniu na skrajnych miejscach fotelików zmieściła się na kanapie 3 osoba. Tourneo Connect ma 2137 mm szerokości.



Wózki:
dwuczęściowy Navigator Genua,
spacerówka Inglesina model Trip.




Przestrzeń bagażowa ma 1192 mm szerokości (pomiędzy nadkolami), 1245 mm wysokości i 913 mm głębokości. Swobodnie stanął w niej w całości głęboki wózek.



Tym bardziej pod półką zmieścił się po złożeniu podwozia.



Bagażnik 5-osobowego Tourneo Connect liczy 1029 litrów pojemności. Praktycznie na styk zmieściły się w nim oba testowane wózki. Pomimo to zostało jeszcze trochę miejsca pod półką na dodatkowe bagaże.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Tourneo po raz pierwszy...
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Jedno auto zamiast dwóch
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry