Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | W kierunku Wizji Zero | EDWARD
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - wyposażenie samochodu
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Hyundai ix35 4x4

Dziecko w Hyundaiu ix35 - foteliki i wózki
26-01-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W Hyundaiu ix35 mieliśmy problem przy zapinaniu pasa bezpieczeństwa z fotelikiem z grupy 2-3. W pozostałych próbach nie było żadnych zastrzeżeń.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Cabrio-Fix montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix FamilyFix,
grupa 1 Chicco model Oasys 1 montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether,
grupa 2-3 Romer KidFix montowany na Isofix z nakładką na pas X-Pad oraz systemem SICT chroniącym przy uderzeniach bocznych.




Po odłączeniu poduszek powietrznych pasażera ustawiliśmy na jego miejscu - tyłem do kierunku jazdy - fotelik z grupy 0/0+. Jego montaż, za pomocą pasa bezpieczeństwa, nie sprawił problemów.



Ten sam fotelik, z wykorzystaniem bazy Isofix z nogą stabilizującą, ustawiliśmy na skrajnym miejscu kanapy. Szeroko otwierane drzwi ułatwiły jego wstawienie do środka. Osoba dorosła siedząca przed nim - jak i w odwrotnej konfiguracji - nie powinna narzekać na brak miejsca dla siebie.



Dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) fotelika z grupy 1 znajduje się w plecach kanapy. Dostęp do niego wygodny jest zarówno od wnętrza kabiny, jak i progu bagażnika.



Mocowania Isofix są nieco schowane pomiędzy siedziskiem, a oparciem kanapy. Pomimo to bez problemu wsunęliśmy w nie szyny fotelika.



W przypadku testowanego fotelika z grupy 2-3 szyny również zamontowaliśmy bez problemu, ale nie można było zapiąć pasa bezpieczeństwa. Podstawa była zbyt blisko klamry do jego wpięcia. Montując ten sam fotelik z lewej strony (za kierowcą) tego problemu nie było.



Po zamontowaniu (na Isofix) na skrajnych miejscach kanapy dwóch fotelików nie było już miejsca dla 5 pasażera.



Wózki:
dwuczęściowy Navigator Caravel,
spacerówka Inglesina model Trip.




Złożona spacerówka (długość 105 cm) bez problemu zmieściła się w najwęższym miejscu bagażnika.



Dwuczęściowy Navigator jest największym wózkiem jaki do tej pory testowaliśmy. Podwozie z kołami ma 91 cm długości, 62 cm szerokości i 46 cm wysokości. Aby go zmieścić przy leżącej obok gondoli musieliśmy zdjąć koła.



Przy zapakowaniu obu testowanych wózków przeszkadzały duże wymiary podwozia Navigatora. W tym układzie po włożeniu gondoli nie będzie można zasunąć rolety bagażnika.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Pożegnanie
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Stabilna podróż na czterech kołach
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry