portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - wyposażenie samochodu

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Bezpieczeństwo dziecka | Hyundai ix35 4x4

Dziecko w Hyundaiu ix35 - foteliki i wózki
26-01-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W Hyundaiu ix35 mieliśmy problem przy zapinaniu pasa bezpieczeństwa z fotelikiem z grupy 2-3. W pozostałych próbach nie było żadnych zastrzeżeń.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Cabrio-Fix montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix FamilyFix,
grupa 1 Chicco model Oasys 1 montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether,
grupa 2-3 Romer KidFix montowany na Isofix z nakładką na pas X-Pad oraz systemem SICT chroniącym przy uderzeniach bocznych.




Po odłączeniu poduszek powietrznych pasażera ustawiliśmy na jego miejscu - tyłem do kierunku jazdy - fotelik z grupy 0/0+. Jego montaż, za pomocą pasa bezpieczeństwa, nie sprawił problemów.



Ten sam fotelik, z wykorzystaniem bazy Isofix z nogą stabilizującą, ustawiliśmy na skrajnym miejscu kanapy. Szeroko otwierane drzwi ułatwiły jego wstawienie do środka. Osoba dorosła siedząca przed nim - jak i w odwrotnej konfiguracji - nie powinna narzekać na brak miejsca dla siebie.



Dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) fotelika z grupy 1 znajduje się w plecach kanapy. Dostęp do niego wygodny jest zarówno od wnętrza kabiny, jak i progu bagażnika.



Mocowania Isofix są nieco schowane pomiędzy siedziskiem, a oparciem kanapy. Pomimo to bez problemu wsunęliśmy w nie szyny fotelika.



W przypadku testowanego fotelika z grupy 2-3 szyny również zamontowaliśmy bez problemu, ale nie można było zapiąć pasa bezpieczeństwa. Podstawa była zbyt blisko klamry do jego wpięcia. Montując ten sam fotelik z lewej strony (za kierowcą) tego problemu nie było.



Po zamontowaniu (na Isofix) na skrajnych miejscach kanapy dwóch fotelików nie było już miejsca dla 5 pasażera.



Wózki:
dwuczęściowy Navigator Caravel,
spacerówka Inglesina model Trip.




Złożona spacerówka (długość 105 cm) bez problemu zmieściła się w najwęższym miejscu bagażnika.



Dwuczęściowy Navigator jest największym wózkiem jaki do tej pory testowaliśmy. Podwozie z kołami ma 91 cm długości, 62 cm szerokości i 46 cm wysokości. Aby go zmieścić przy leżącej obok gondoli musieliśmy zdjąć koła.



Przy zapakowaniu obu testowanych wózków przeszkadzały duże wymiary podwozia Navigatora. W tym układzie po włożeniu gondoli nie będzie można zasunąć rolety bagażnika.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Pożegnanie
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Stabilna podróż na czterech koÅ‚ach
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry