portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Pierwsze wrażenia | Ford Transit Custom

Miks możliwości
02-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Custom to przydomek nowej serii małych Transitów. Wersja z podwójną kabiną może być jednocześnie autem do pracy, jak i dla rodziny.



Oferta Transita była już bardzo szeroka. Wchodząca na rynek seria Custom składa się z trzech modeli - typowego blaszaka, vana z podwójną kabiną oraz kombi dla 9-osób. Każdy z nich dostępny jest z krótkim (290) i długim (330) rozstawem osi. W zależności od wersji jego ładowność wynosi od 667 do 1477 kg. Model ten zdobył już tytuł Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2013.



Testowane auto to van z podwójną kabiną o długim rozstawie osi. Mierzy on 5339 mm długości przy rozstawie osi 3300 mm. Wewnątrz są miejsca dla 5-osób, a w przestrzeni ładunkowej dla 1 europalety (max 1005 kg). Można ją ustawiać zarówno wzdłuż, jak i w poprzek. Szerokość między nadkolami wynosi 1390 mm, a maksymalna długość ładunku to 1890 mm.

Standardowo tył zamykany jest dwuskrzydłowymi, pełnymi drzwiami. Otwierają się pod kątem 90 i 180 stopni. Niestety, w tym ostatnim przypadku nie można ich zablokować. Podłogę i ścianki boczne do połowy wysokości wyłożono tworzywem sztucznym, a ładunek od przedziału pasażerskiego oddziela stała przegroda z niewielkim oknem.

Stabilność przewożonego ładunku zapewnia 6 uchwytów do mocowania taśm - dwa pod ścianką działową, dwa nad nadkolami i dwa przy drzwiach z tyłu. Auto wyposażono również w system kontroli obciążenia ładunku (LAC) i kontroli ryzyka wywrócenia pojazdu (ROM).

Opcjonalnie, z hakiem holowniczym, jest jeszcze system kontroli kołysania przyczepy (TSC). Cały zestaw kosztuje 984 zł brutto.



W bezkolizyjnym manewrowaniu autem, szczególnie przy cofaniu, mogą pomóc czujniki parkowania. Za zestaw przód/tył dopłacić trzeba 2459 złotych brutto. W testowanym modelu zamontowano "Pakiet Poprawiający Widoczność Premium", który obejmuje m.in. kamerę cofania. Umieszczono ją nad tablicą rejestracyjną, a kolorowy obraz wyświetlany jest w miejscu lusterka wstecznego. Za takie udogodnienie trzeba zapłacić ponad 6 tys. złotych.

W tej kwocie otrzymujemy jeszcze szereg przydatnych elementów - system ostrzegania przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz automatyczne przełączanie świateł drogowych na mijania.



Dostęp do II rzędu umożliwiają przesuwane drzwi boczne. Aby jednak cieszyć się pełną funkcjonalnością tego vana trzeba dopłacić (2214 zł brutto) za te z lewej strony. Przy wsiadaniu na tylną kanapę trzeba liczyć się z wysokim, na ponad 50 cm, progiem.

Bezpieczeństwo dzieci? Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera umożliwia ustawienie na tym miejscu fotelika dziecka skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Z kolei na skrajnych miejscach kanapy mamy mocowania Isofix. Szkoda, że producent nie pomyślał o zamontowaniu dodatkowego punktu kotwiczenia (top-tether) dla fotelików z grupy 1. Za to pochwała należy się za możliwość zablokowania otwarcia suwanych drzwi od środka.



Obecnie Custom napędzany jest jedynie silnikiem wysokoprężnym 2.2 TDCi z 3 konfiguracjami mocy. Testowany egzemplarz miał 125 koni mechanicznych - pozostałe to 100 i 155 KM. Do tego wyłącznie 6-biegowa skrzynia manualna z krótkim drążkiem wychodzącym z kokpitu.



Testowana wersja: Ford Transit Custom (van z podwójną kabiną) 2.2 TDCi 125 KM, 6-biegowa skrzynia manualna, prędkość maksymalna 157 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w czasie 10,1 sekundy, średnie zużycie paliwa 6,9 l/100 km, wyposażenie Trend, cena podstawowa 101 980 złotych.

czytaj także:
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Ford Transit Custom
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry