Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Najbezpieczniejsze modele według Euro NCAP
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Pierwsze wrażenia - Peugeot 208

Mniejszy może być większy
29-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Z reguły koncerny motoryzacyjne powiększają każdą następną generację swoich modeli. Peugeot odważnie poszedł w drugą stronę i to z jednym ze swoich najważniejszych samochodów.



Następca modelu 207 jest więc mniejszy. I to licząc jego długość aż o 83 mm. Pozory jednak mylą - rozstaw osi skrócono zaledwie o 2 mm, przez co wewnątrz praktycznie nie czuć różnicy. A trzeba jeszcze dodać, że 208 jest i węższy i niższy.

Przypadła nam do testów wersja 3-drzwiowa charakteryzująca się oczywiście szeroko otwieranymi drzwiami. Pomaga to w zajmowaniu miejsca na tylnej kanapie, ale utrudnia już korzystanie z auta na zatłoczonych parkingach. Ale jeśli ktoś decyduje się na wersję z jedną parą drzwi to z reguły nie po to, by codziennie korzystać z tylnej kanapy. W ofercie Peugeota jest model z 5-drzwiowy, ale różnica wynosi aż 3 tys. złotych.



Podczas zajmowania miejsca za kierownicą od razu rzuca się w oczy ustawienie zestawu zegarów na kokpicie. Są one ponad kołem kierownicy, co w zamyśle projektantów pozwala skupić wzrok zarówno na drodze, jak i ich wskazaniach. Kolejny pomysł to nie dająca podnieść się wyżej kierownica (spłaszczona u dołu), co poprawia krążenie krwi. Sam kokpit przyjemnie zaskakuje obszyciem z ekologicznej skóry - dopłata w pakiecie "Urban Vintage" 3 tys. złotych.



Dość przyjemne wnętrze doświetla szklany dach "Cielo" ciągnący się na oboma rzędami siedzeń. Jego żaluzja zaciągana jest ręcznie, co podczas jazdy nie pozwala kierowcy na jego natychmiastowe zasłonięcie. Plusem jest sztywna roleta, która przesuwa się równomiernie na szynach i nie powoduje, ani zacięcia, ani wypadnięcia z nich - co zdarzało się przy tym samym dachu w Citroenie C3 Picasso. "Cielo" montowany jest tylko do wersji "Allure" i wymaga dopłaty 1600 złotych.




Pod maską silnik wysokoprężny 1.6 e-HDi o mocy 92 koni mechanicznych. Literka ?e" oznacza ?ekologiczne" rozwiązania, które przekładają się m.in. na system ?start-stop" oraz doładowywanie alternatora energią odzyskiwaną w trakcie hamowania. Według danych producenta zużywa on średnio 3,8 litra na 100 km/h przy emisji spalin 98 g/km. Dla porównania ?208" z silnikiem 1.4 HDi i mocą 68 KM ma dokładnie te same parametry. Zamontowano tu 5-biegową skrzynię manualną, a ci, którzy wybiorą wersję 115-konną, otrzymają skrzynię z szóstym biegiem.



Z elementów podnoszących bezpieczeństwo podróżujących dzieci znajdziemy tu wszystko. Z przodu znajduje się wyłącznik poduszki powietrznej pasażera, a na skrajnych miejscach kanapy dwie pary mocowań do fotelików typu Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia umieszczonym tuż nad podłogą bagażnika. W dziale akcesoria znaleźliśmy pakiet ?Dziecka" obejmujący fotelik obejmujący grupy I i II-III (od 9 do 36 kg) oraz rolety na szyby boczne i tylne. Całość za 1203 złotych - co jest bardzo atrakcyjną propozycją. Swoją drogą, czy uda się włożyć tak duży fotelik w aucie 3-drzwiowym? Odpowiedź poznamy po teście.

Testowany model: Peugeot 208 1.6 e-HDi 92 KM, 5-biegowa skrzynia manualna, system start-stop, prędkość maksymalna 185 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w czasie 10,9 sekundy, średnie zużycie paliwa 3,8 l/100 km, wyposażenie "Allure", cena podstawowa 67 100 złotych.

czytaj także:
· Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki
· Plusy i minusy - Peugeot 208
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry