Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE | Dziecko w Citroenie C4 Cactus - wyposażenie...
TESTY ZDERZENIOWE | Hyundai Santa Fe | Grudzień 2018
TESTY | Pierwsze wrażenia - Kompakt w modnej szacie | Citroen C4 Cactus
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Pierwsze wrażenia | Fiat Panda

Panda, której nie ma?
15-12-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Samochody z parku prasowego to przeważnie modele w topowych wersjach wyposażenia. Nie inaczej jest z testowaną Pandą, ale... nie ma jej w polskim cenniku.



Co prawda topowa wersja "Lounge" w nim figuruje, ale jest niedostępna z silnikiem wysokoprężnym. Takie zestawienie bez trudu można znaleźć w niemieckich salonach, gdzie trzeba wydać 13 740 euro. W Polsce kupimy diesla tylko w pośredniej wersji wyposażenia "Easy" za 47 990 złotych. Przyjmując kurs euro po 4,1 złotych różnica pomiędzy nimi wynosi ponad 8 tys. złotych. Kwestię tę wyjaśnimy podczas testu.

Pod maską auta znajdziemy jedyny w ofercie silnik wysokoprężny Multijet II 16V o pojemności 1.3 litra i mocy 75 KM. Zastosowano w nim system Start/Stop (można go wyłączyć), dzięki któremu - według producenta - powinniśmy oszczędzić do 15 proc. zużycia paliwa. Połączono go z 5-biegową skrzynią biegów, dla której optymalny moment przełożenia podpowiada komputer pokładowy. Silnik charakteryzuje się jednak głośną pracą i nie lubi zbyt szybkiej (niż podpowiadana) zmiany biegów.



Zaskakująco udaną metamorfozę przeszedł kokpit auta. Jest dwukolorowy - choć efekt psują lakierowane na czarno elementy i otwarta półka przed pasażerem. Poniżej niej znajdziemy zamykany schowek, a powyżej poduszkę powietrzną. Do ładnych można zaliczyć zestaw zegarów, które są kwadratowe z mocno zaokrąglonymi rogami. Sama kierownica jest mała, ale dobrze leży w dłoniach, szkoda tylko, że jej kolumny nie można ustawić na głębokość. No i oczywiście, jak to w Pandzie, układ wspomagania można przełączyć na tryb City, co ułatwia kręcenie kierownicą w miejscu.

Pierwsze wrażenie za kierownicą to wysoka pozycja siedzenia. Nie wiem, jak jest w modelu bez regulacji wysokości fotela, ale tutaj nawet przy jej obniżeniu mamy dobrą widoczność na to co dzieje się przed autem. Zarówno siedzisko jak i oparcie ma wyprofilowanie, które utrzymuje sylwetkę podczas pokonywania zakrętów, a zagłówki - co pozytywnie zaskakuje - są aktywne i chronią kręgi szyjne siedzących osób przed skutkami uderzenia w tył Pandy.



W porównaniu do poprzedniej generacji nowa Panda urosła, także na tylnej kanapie. Trudno jednak znaleźć na niej wystarczająco dużo miejsca dla 3 dorosłych osób. Fiat daje więc do wyboru auto z homologacją dla 4 lub 5 podróżnych (dopłata za zagłówek i pas bezpieczeństwa 1 tys. zł). Dodatkowo można ją przesuwać do przodu zwiększając miejsce w bagażniku lub do tyłu dając więcej przestrzeni na wysokości kolan.



Pozytywnie zaskakuje wielkością otwór bagażnika - on sam ma 225 litrów pojemności, a pod podłogą zmieściło się koło dojazdowe. Wydaje się, że po złożeniu oparć Pandą przewieziemy dosyć spore pudło.

Testowana wersja: Fiat Panda 1.3 Multijet 16V 75 KM z systemem Start/Stop, 5-biegowa skrzynia manualna, prędkość maksymalna 168 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w czasie 12,8 sekundy, średnie zużycie paliwa 3,9 l/100 km, wyposażenie "Lounge", cena podstawowa - brak danych.

czytaj także:
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Fiat Panda
· Dogrywka | Fiat Panda 4x4
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry