Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Ford C-Max i Ford Grand C-Max
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Pierwsze wrażenia

Strzał do własnej bramki?
05-01-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Na pierwszy rzut oka Dokkera łatwo pomylić z Kangoo. Przy bliższym poznaniu odkrywamy, że ma jeszcze więcej wspólnego z Renault.



W sumie to nic dziwnego, bo od ponad dekady Dacia należy do Francuzów. Już w pierwszym Loganie montowano elementy pochodzące ze starszych renówek. Jednak odnoszę wrażenie, że z każdym nowym modelem coraz bardziej zaciera się różnica pomiędzy tymi markami. Na korzyść Dacii i nie wiadomo czy ta nie podbiera już klientów firmie-matce. Zabójczym powodem może okazać się testowany Dokker, a w tym roku czeka nas jeszcze kilka nowości.

Dokker to połączenie kombi i vana, czyli to co od wielu lat sprawdza się we wspomnianym Kangoo, od którego zresztą się wywodzi. Już na pierwszy rzut oka imponuje nie tyle długością (4363 mm) co rozstawem osi (2810 mm) i wysokością (1814 mm bez relingów). Do tego druga para bocznych, suwanych drzwi. Wrażenie psują, nieco za małe do sylwetki nadwozia, 14 lub 15 calowe koła.



Wnętrze nie rozczarowuje i potwierdza to co widać na zewnątrz, a więc dużo, bardzo dużo miejsca. Siadając za kierownicą miałem dużo przestrzeni nad głową, a jeszcze w niej, nad przednią szybą, zmieściła się spora półka. Zresztą schowków w całym samochodzie nie brakuje, można mieć jedynie uwagę, że ten przed pasażerem nie jest zamykany.



Na kokpicie spore zaskoczenie. Przez wiele lat Dacia wymagała ode mnie pamiętania o zdjęciu i schowaniu panelu radioodtwarzacza. W Dokkerze jest ono wbudowane na stałe i to z 7-calowym, kolorowym wyświetlaczem. Na dokładkę ekran reaguje na nasz dotyk, a system zawiera nawigację, sterowanie telefonem komórkowym oraz umożliwia podłączenie do zewnętrznego źródła dźwięku poprzez bluetooth lub USB.



Suwane drzwi znacznie ułatwiają życie na zatłoczonych parkingach. Szczególnie jest to przydatne przy jeździe z małymi dziećmi, które o wiele wygodniej posadzić i zapiąć w foteliku. I znów Dacia zaskakuje - zamiast płaskiej kanapy mamy 3 wyprofilowane siedziska, a w każdym po 3 pary mocowań fotelików dziecięcych typu Isofix. Czyni to z Dokkera miniautobus, w którym bezpiecznie podróżować może trójka najmłodszych pasażerów.

Od strony bagażnika mamy jeszcze dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików Isofix, tzw. top tether. Sam bagażnik imponuje pojemnością 800 litrów i ponad metrem wysokości. Dostęp do niego ułatwiają dwuskrzydłowe, asymetryczne drzwi, a montowane w podłodze uchwyty zamocowanie przewożonych przedmiotów.

Auto napędzają oczywiście silniki Renault, co jest kolejną mocną stroną Dacii. W testowym modelu zamontowano dobrze znany diesel 1.5 dCi w najmocniejszej wersji 90 KM. Połączono go z 5-biegową skrzynią manualną - innej zresztą nie ma. Według specyfikacji producenta Dokker waży 1,2 tony, a średnie spalanie wynosi tylko 4,5 l/100 km, zaś w mieście zadowoli się jedynie 5,2 l/100 km. Przed rozpoczęciem testu komputer pokładowy pokazywał zasięg 890 km. Czas ruszać.



Testowana wersja: Dacia Dokker 1.5 dCi eco2 90 KM, 5-biegowa skrzynia manualna, prędkość maksymalna 162 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w czasie 13,9 sekundy, średnie zużycie paliwa 4,5 l/100 km, wyposażenie "Laureate", cena podstawowa - 53 500 złotych.

czytaj także:
· Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry