TESTY

Plusy i Minusy | Nissan Juke II

Bez zaskoczeń, ale…

18-08-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Trudno powiedzieć, aby nowy Juke nas zaskoczył, bo wyróżnione elementy znamy już z innych modeli Nissana. Wyjątkiem jest sposób dezaktywacji poduszki powietrznej, który tym razem umieszczamy po stronie minusów.

TESTY | Plusy i minusy - Bez zaskoczeń, ale… | Nissan Juke II

PLUSY

TESTY | Plusy i minusy - Trzecia para mocowań Isofix i-Size | Nissan Juke II

Trzecia para mocowań Isofix (i-Size),

na przednim miejscu pasażera zdecydowanie zwiększa funkcjonalność tego crossovera. Dzięki niej możemy w najlepszy obecnie sposób zamontować fotelik dziecięcy. Zakładamy jednak taką sytuację w ostateczności, zalecamy aby pierwszym wyborem zawsze były miejsca Isofix na kanapie czy trzecim rzędzie siedzeń.

W Nissanie Juke II dodatkowa para Isofix dostępna jest w wersjach wyposażenia N-Design i Tekna.

TESTY | Plusy i minusy - ProPilot | Nissan Juke II

ProPilot,

to zaawansowany system półautomatycznej jazdy. W Juke z przekładnią automatyczną (jak w naszym testowym) otrzymujemy aktywny tempomat. Wyróżnienie dajemy jednak za układ utrzymania samochodu na osi pasa z funkcją automatycznego korygowania toru jazdy przy zjechaniu do lewej czy prawej linii na drodze (po krótki ostrzeżeniu system musi wykryć nacisk dłoni na kierownicy). A także za asystenta jazdy w korku - auto płynnie hamowało i ruszało. Odległość od poprzedzającego pojazdu można ustawić - w aktywnym tempomacie - w trzech zakresach.

TESTY | Plusy i minusy - System kamer 360 stopni | Nissan Juke II

System kamer 360 stopni,

pozwala na podgląd otoczenia wokół samochodu z lotu ptaka. To nieoceniona pomoc podczas wykonywania manewrów na małej przestrzeni, jak i parkowania. Działa także przy gorszym oświetleniu i w nocy.

MINUSY

TESTY | Plusy i minusy - Zintegrowany zagłówek fotela pasażera | Nissan Juke II

Zintegrowany zagłówek fotela pasażera,

jak i kierowcy to standard w każdej wersji wyposażenia nowego Nissana Juke. Producent podkreśla ich ergonomiczność, my mieliśmy problem z instalacją fotelika dziecięcego z grupy 2-3 (wykorzystując fakt seryjnie montowanych w N-Design uchwytów Isofix). Jego plecy nie przylegały całą płaszczyzną do oparcia fotela. Pomiędzy nimi powstała pusta przestrzeń, co może mieć wpływa na efektywność ochrony fotelika w trakcie zderzenia.

TESTY | Plusy i minusy - Brak zaczepów w bagażniku | Nissan Juke II

Brak zaczepów w bagażniku,

do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Tym samym stwarza to ryzyko przesuwania się ich nawet w trakcie hamowania. Podczas kolizji, np. uderzenia w tył auta, zawartość bagażnika może przemieścić się do kabiny pasażerskiej i ranić podróżujące w niej osoby.

TESTY | Plusy i minusy - Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera | Nissan Juke II

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oparto na zintegrowanym przełączniku. Do zmiany jej statusu - zgodnie z widniejącym schematem - wystarczy pociągnąć i obrócić pokrętło w wybranym kierunku.

Z jednej strony to ułatwienie, bo nie ma konieczności używania do tego kluczyka od stacyjki silnika. Z drugiej - co oceniamy na minus - umożliwia wykonanie tej czynności przez osobę postronną, bez wiedzy kierowcy. W naszym teście bez problemu zrobiło to dziecko.

Szkoda, że Nissan zdecydował się w nowym Juke na to rozwiązanie. Przyzwyczaił nas do pozytywów w tym zakresie czy to w LEAF-ie II czy Qashqaiu II facelifting.

Dane z komputera pokładowego Nissan Juke II 1.0 117 KM DIG-T 7DCT:

dystans przejechany podczas testu: 508 km, średnia prędkość: b.d., średnie zużycie paliwa: 6,8 l/100 km.

TESTY | Nissan Juke

Testy - Nissan Juke - wyłącznik poduszki powietrznej pasażera

Wyposażenie samochodu
Dziecko w Nissanie Juke

Testy - Nissan Juke - próby z fotelikami dziecięcymi Maxi-Cosi, Britax-Romer i Recaro

Foteliki i wózki
Dziecko w Nissanie Juke