Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY

Plusy i minusy | Nissan LEAF II


Wyższy poziom korzyści

07-09-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Elektryczny samochód sam w sobie jest największym plusem w tym teście, jednak my tradycyjnie większą uwagę przywiązujemy to elementów podnoszących bezpieczeństwo, a tych jest naprawdę sporo. Patrzymy też na jego funkcjonalność, a tu mamy kilka uwag.

TESTY |Plusy i minusy - Wyższy poziom korzyści | Nissan LEAF II

Plusy

TESTY |Plusy i minusy - Wyższy poziom korzyści | Nissan LEAF II

Sposób zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera,

niemal zawsze przypisujemy po stronie minusów. Naszym zdaniem jeśli możemy zmienić jej działanie dowolnym przedmiotem, który zmieści się w szczelinie wyłącznika, to stwarzane jest potencjalne niebezpieczeństwo. W praktyce bowiem może tego dokonać postronna osoba bez wiedzy kierowcy, który też nie zawsze zauważy sygnalizacji o aktualnym statusie. W przypadku Nissana LEAF jest inaczej - zmiany można dokonać tylko za pomocą oryginalnego kluczyka schowanego w module systemu i-Key (standard każdej wersji wyposażenia).

TESTY |Plusy i minusy - Wyższy poziom korzyści | Nissan LEAF II

Trzy miejsca do montażu fotelików Isofix,

to standardowe wyposażenie każdej wersji nowego LEAF-a. Co prawda nie wszystkie ustawimy na kanapie, ten trzeci znajduje się na prawym fotelu pasażera. Pomijając już kwestie, że w tej konfiguracji wystarczy miejsca tylko dla kierowcy i trójki dzieci, to w życiu są sytuacje, w której przy układzie 1+1 czy 2+2 musimy zamontować fotelik z przodu. Wówczas pozostaje nam mocowanie za pomocą samochodowego pasa bezpieczeństwa, co zawsze jest słabszym sposobem od systemu Isofix. Tu zawsze możemy postawić na solidniejszy montaż, w dodatku każdej parze odpowiada top-tether i wszystkie miejsca przystosowane są do standardu i-Size.

TESTY |Plusy i minusy - Wyższy poziom korzyści | Nissan LEAF II

Kierowca samochodu elektrycznego w polskim mieście,

dzięki Ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych, która weszła w życie 22 lutego 2018 roku, nie musi opłacać postoju w strefach płatnego parkowania oraz może poruszać się po buspasach. Co prawda na początku to włodarze danego miasta mieli o tym decydować, ostatecznie przepisy te obowiązują na terenie całego kraju. Przez tydzień testu korzystaliśmy z tego przywileju, co w przypadku możliwości płynnej jazdy w miejskich korkach, było surrealistycznym doświadczeniem. Kolejnym bonusem - póki co - była możliwość bezpłatnego ładowania z miejskich słupków, jak też na parkingach należących do kilku sieci handlowych. Oczywiście sam napęd elektryczny - moc silnika, efektywne hamowanie, bezemisyjność spalin i poziom zużycia paliwa - jest dużą korzyścią.

Minusy

TESTY |Plusy i minusy - Wyższy poziom korzyści | Nissan LEAF II

Funkcjonalność Nissana LEAF,

jako wysoce zaawansowanego technicznie samochodu, powinna odznaczać się najwyższym poziomem wyposażenia. W testowanym samochodzie zabrakło nam kilku elementów, jak możliwości regulacji głębokości kolumny kierownicy, automatycznej funkcji opuszczania i podnoszenia elektrycznie regulowanych szyb bocznych (była tylko dla kierowcy) czy ustawienia wysokości fotela pasażera. W sumie LEAF to samochód miejski, a w takim przydałaby się też dodatkowa poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy.

TESTY |Plusy i minusy - Wyższy poziom korzyści | Nissan LEAF II

Bagażnik,

choć w naszym teście z wózkami dziecięcymi okazał się wystarczająco pojemny, to wymienimy kilka uwag. Po pierwsze w topowej wersji Tekna montowany jest fabrycznie subwoofer, który na swój sposób ogranicza wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. Po drugie, tuż za progiem bagażnika zamocowano gaśnicę, która również czyni bagażnik mało ustawnym (przełożyliśmy ją do schowka za lewym nadkolem, w którym znalazł się też zestaw naprawczy koła). Po trzecie zabrakło uchwytów do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Po czwarte nie ma ani jednego haczyka do powieszenia małej siatki z zakupami. Po piąte, zabrakło miejsca do schowania pakietu Safety Pack, który składa się z trójkąta ostrzegawczego, apteczki i kamizelki odblaskowej.

TESTY |Plusy i minusy - Wyższy poziom korzyści | Nissan LEAF II

System automatycznego parkowania,

nazwany przez Nissana ProPilot Park, dostępny jest jedynie w topowej wersji wyposażenia Tekna. I to tylko jako opcja, za dopłatą aż 5100 złotych. Funkcja ta przejmuje od kierowcy manewr parkowania prostopadłego lub równoległego. Konkurencja od dawna udostępnia wjazd na miejsca ukośne, jak i samodzielny wyjazd z nich.

Dane z komputera pokładowego:

dystans przejechany podczas testu: 265 km, średnia prędkość: b.d., średnie zużycie paliwa: 15,9 kWh/100 km.

Polecamy
  TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - wyposażenie samochodu | Nissan LEAF II TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

 

Dziecko w Nissanie LEAF - wyposażenie samochodu

Dziecko w Nissanie LEAF -
foteliki i wózki

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry