portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Kia EV9 w podwójnej koronie World Car Awards
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy | Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV
25-11-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Nowe kombi Dacii zdało pozytywnie wszystkie praktyczne testy. Największym zastrzeżeniem pozostaje niewystarczająca moc silnika.



Plusy



Boczne poduszki powietrzne. Wedle obowiązujących dziś przepisów nowe auta muszą być wyposażone w dwie czołowe poduszki powietrzne. Biorąc pod uwagę, że Dacia ma być autem za rozsądne pieniądze, nie powinniśmy oczekiwać w tym zestawie na więcej. A jednak - w każdym poziomie wyposażenia nowego MCV znajdziemy też poduszki boczne montowane w przednich fotelach. A, że nie ma w tym kombi kurtyn, boczne chronią zarówno tułów, jak i głowę siedzących z przodu osób.



Instalacja LPG. Największą popularnością z alternatywnych źródeł napędzania samochodów wciąż cieszy się gaz LPG. W zdecydowanej większości przypadków instalacja montowana jest przez właścicieli samochodów w specjalistycznych warsztatach. Dacia, jako jeden z nielicznych na rynku producentów, oferuje ją fabrycznie w nowym MCV przy silniku 1.2 16V 75 KM. Dzięki temu jednostka otrzymała znaczek eco2, a kierowca gwarancję dostosowania jej do dwu systemowego zasilania. Bak na benzynę pomieści 50 litrów, a dodatkowy na LPG 32 litry.



Bagażnik. Domena wszystkich kombi to oczywiście większa przestrzeń ładunkowa. W tym przypadku mierzy on 573 litry, a dzięki seryjnie dzielonej kanapie (1/3-2/3) można ją zwiększyć do 1518 litrów. Co ważne siedzisko kanapy odchylane jest do pionu, co zapewnia równą podłogę bagażnika. Bagażnik jest bardzo ustawny - 1054 mm długości, 997 mm szerokości pomiędzy nadkolami i 784 wysokości mierzonej w otworze klapy. Do każdej wersji dokładana jest roleta przykrywająca część bagażową.

Minusy



Silnik. Dacia ma być autem nie tylko tanim w zakupie, ale i w eksploatacji. Ma w tym pomóc silnik benzynowy 1.2, którego można zasilać także LPG. Ok, ale danie mu mocy zaledwie 75 koni mechanicznych to nie najlepsza decyzja. Według specyfikacji producenta testowany model MCV waży 1077 kilogramów i przyspiesza do "setki" w czasie 15,1 sekundy. Dodajmy do tego komplet 5-osób oraz bagaże (dopuszczalna masa całkowita 1605 kg), a będziemy ciągle zastanawiać się, czy damy radę bezpiecznie wyprzedzić inny pojazd w trasie.



Podłokietnik z przodu. Otrzymamy go jedynie - i to za dopłatą - w topowej wersji wyposażenia "Laureate". Pomijając już jakość jego wykonania - po raz kolejny Dacia ma być autem ekonomicznym - jego funkcjonalność jest niewielka. Przy niektórych ustawieniach odległości przednich foteli będzie przeszkadzał przy regulacji kąta oparcia, a przede wszystkim przy zapinaniu pasów bezpieczeństwa.



Tylna kanapa. Do wykonania siedzisk tylnej kanapy użyto niezbyt wygodnej gąbki. Składając kilkakrotnie jej oparcia miałem wrażenie, że im częściej to robię, tym szybciej zacznie się kruszyć. Ale co gorsza, po jej złożeniu pod spodem pozostawały klamry do wpięcia pasów bezpieczeństwa. Wyjęcie ich na wierzch wymaga niezłych zdolności manualnych.

Testowany model: Dacia Logan MCV 1.2 16V LPG 75 KM, 5-biegowa skrzynia manualna
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 660,8 km, średnia prędkość b.d. km/h, średnie zużycie paliwa b.d.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry