Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Kompakt w modnej szacie | Citroen C4 Cactus
SALON SAMOCHODOWY | Przedpremierowo - nowa Mazda 3 już w Polsce!
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | BMW X5 | Grudzień 2018
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY

Plusy i minusy | Ford Fiesta VIII 5d


Dodatki, które robią różnicę

17-01-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Ósma generacja Forda Fiesta wyróżnia się kilkoma praktycznymi na co dzień elementami wyposażenia, z których tylko trzy mogliśmy uwzględnić w podsumowaniu testu. Wśród minusów dwie ważne dla nas pozycje związane z bezpieczeństwem.




www.jedz-bezpiecznie.pl | Ford Fiesta VIII 5d - z otwartym bagażnikiem

Plusy

www.jedz-bezpiecznie.pl | Ford Fiesta VIII 5d - ekran dotykowy 8-cali SYNC 3

Ekran na środku kokpitu

- w poprzedniej generacji Forda Fiesta był mały i umieszczony w niepraktycznym dla kierowcy miejscu. Na szczęście to zmieniono. Teraz każdy z trzech oferowanych modeli stanowi osobny, jakby wysunięty nad kokpit, panel. W bazowej wersji ekran ma przekątną 4,2 cala, za nim umieszczono stację My Ford Dock, do której możemy podczepić smartfona. I to już jest rewolucyjne rozwiązanie w zestawieniu z poprzednim. Kolejne dwa modele mają ekran dotykowy, przekątną 6,5 lub 8 cali i system SYNC 3. Na nich wyświetlany jest obraz z kamery cofania.

www.jedz-bezpiecznie.pl | Ford Fiesta VIII 5d - sześciobiegowa skrzynia manualna

Szósty bieg w skrzyni manualnej

nie jest czymś wyjątkowym, ale w miejskich modelach to nadal rzadkość. W nowej Fieście, oprócz bazowych wersji z silnikiem 1.1, to standard. W praktyce przekłada się na niższe zużycie paliwa, wskaźnik zmiany biegów sugerował nam "szóstkę" po przekroczeniu 60 km/h, ale też nie nakazywał redukcji, gdy zrobiliśmy to przy 50 km/h. Średnia z testu w mieście to 7,1 l/100 km, a według danych producenta to 5,4 l/100 km. W podsumowaniu testu poprzedniej generacji Fiesty wśród minusów umieściliśmy właśnie brak szóstego biegu.

www.jedz-bezpiecznie.pl | Ford Fiesta VIII 5d - Pre-Collision Assist

Pre-Collision Assist

czyli "system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi". W ósmej generacji Forda Fiesta to nowości, choć dostępna wyłącznie za dopłatą w dwóch topowych wersjach wyposażenia. Nie próbowaliśmy skuteczności autonomicznego hamowania, ale wyróżniamy go za sposób informacji o zagrożeniu. Pomimo, że umieszczono go na zestawie zegarów (naszym zdaniem lepsze rozwiązanie było w Fordzie Mondeo) to jest wystarczająco czytelny, aby kierowca błyskawicznie zareagował.


Minusy

www.jedz-bezpiecznie.pl | Ford Fiesta VIII 5d - wyłącznik poduszki powietrznej pasażera

Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera

- a dokładnie sposób zmiany statusu jej działania, sprawdzamy ostatnio w każdym testowanym samochodzie. W przypadku Nowego Forda Fiesta potrzebny jest do tego kluczyk od zapłonu silnika (u nas w module opcjonalnego systemu Ford KeyFree). Można to zrobić także dowolnym przedmiotem, pasującym wymiarem do szczeliny wyłącznika. W praktyce zmiany statusu działania poduszki może dokonać każda osoba, także dziecko, bez wiedzy kierowcy. Co prawda jest to sygnalizowane odpowiednią diodą na kokpicie, ale jej niezauważenie może stworzy realne zagrożenie.

www.jedz-bezpiecznie.pl | Ford Fiesta VIII 5d - brak uchwytów do siatki lub linek w bagażniku

Uchwyty do mocowania siatki lub linek

- którymi możemy zabezpieczyć przewożone w bagażniku przedmioty, są dla nas jednym z podstawowych elementów podnoszących bezpieczeństwo. Szczególnie w przypadku podróży z dzieckiem zachęcamy do mocowania w ten sposób elementów wózka. Szkoda, że ich zabrakło w nowej Fieście, w ruchu miejskim istnieje większe ryzyko uderzenia w tył naszego samochodu.

www.jedz-bezpiecznie.pl | Ford Fiesta VIII 5d - niski profil opon

Profil opon

- w testowanym egzemplarzu to 205/45, które założono na 17-calowe obręcze ze stopów lekkich (dopłata 1700 złotych). Wyglądają efektownie, ale wybór ich do typowego auta miejskiego jest niepraktyczny. Mocno odczujemy wjechanie w każdą nierówność na asfalcie, co dodatkowo rodzi obawy uszkodzenia opony lub felgi. Także podjazd pod niewysoki krawężnik (czego i tak unikamy) staje się wyzwaniem. Naszym zdaniem jeśli Fiesta eksploatowana będzie w mieście lepiej pozostać przy seryjnych oponach 195/55. Montowane z nimi 16-calowe felgi i tak wykonano ze stopów lekkich.

Dane z komputera pokładowego:

przejechany dystans podczas testu: 487 km, średnia prędkość: b.d. (nie wybrany przez nas przed testem parametr komputera pokładowego), średnie zużycie paliwa: 7,1 l/100 km.

Polecamy
www.jedz-bezpiecznie.pl | Ford Fiesta VIII 5d - front www.jedz-bezpiecznie.pl | Ford Fiesta VIII 5d - wyłacznik poduszki powietrznej www.jedz-bezpiecznie.pl | Ford Fiesta VIII 5d - użyte w teście foteliki dziecięce Maxi-Cosi Britax-Romer Recaro
Pierwsze wrażenia -
Ford Fiesta wciąż na topie
Bezpieczeństwo dziecka -
wyposażenie samochodu
Bezpieczeństwo dziecka -
foteliki i wózki
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry