Untitled Document
magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testĂłw samochodĂłw
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Niedoceniana w Polsce japońska marka i jej SUV
WYDANIE NA WEEKEND | Tydzień brd, Klasa S, Nowe znaki, Car of the Year, Polskie drogi
TESTY | Plusy i minusy - Dwie skrajności w bezpieczeństwie dzieci | Jeep Compass

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

TESTY

Dokument bez tytułu

WSPIERAMY

Ford - Podziel się drogą

SERWISY

Wydanie na weekend

Najczęściej czytane

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Elektromobilność

Polskie drogi

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Porady

Produkty

Ubezpieczenia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

 
TESTY
Plusy i minusy | Citroen DS3

Dwa plus bagaż
27-01-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Je¶li szukamy auta na co dzień dla więcej niż 2 osób, zapomnijmy o DS3. O wiele pojemniejszy jest bagażnik, chociaż zapisali¶my go po stronie minusów.



Plusy



Układ napędowy. Auto o wadze 1200 kg napędza doładowany silnik benzynowy 1.6 o mocy 155 KM uzyskiwanych przy 6 tys. obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy 240 Nm uzyskuje przy 4 tys. obr/min. To najmocniejszy zestaw w DS3 (przewyższała go jedynie limitowana wersja "Racing" z moc± 205 koni mechanicznych). Do tego 6-biegowa skrzynia manualna i moc wrażeń przed nami.



Przednie fotele. Dwukolorowe skórzane i sportowe fotele wygl±daj± ekstrawagancko, ale o takie efekty chodzi w DS3. Dodatkowo siedziska i oparcia maj± duże, trójwymiarowe przeszycia. Tak ja efektownie wygl±daj±, tak i komfortowo się w nich siedzi. Idealnie pasuj± do dynamicznego charakteru auta.



Miejsce dla pasażera. We wnętrzu DS3 każdy centymetr miejsca jest na wagę złota. O tym, jak będzie podróżowało się w więcej niż dwie osoby, opisywali¶my przy próbach z fotelikami dziecięcymi. Dopiero wtedy docenili¶my prosty zabieg projektantów auta. Poprzez wklęsł± czę¶ć kokpitu przed pasażerem wygospodarowano miejsce na nogi. Można więc przesun±ć fotel do przodu, a osobie siedz±cej na kanapie od razu poprawi się komfort podróży. Tego samego nie powtórzymy z fotelem kierowcy.

Minusy




Informacje o przewożeniu dzieci na przednim fotelu. W Citroenie C5 krytykowali¶my miejsce piktogramu, który obja¶nia w jakich sytuacjach trzeba odł±czyć poduszkę powietrzn± pasażera. Tak był w dolnej czę¶ci ¶rodkowego słupka, my woleliby¶my go na boku kokpitu. W DS3 producent jakby nas "wysłuchał", ale... Tym razem zabrakło tradycyjnych ostrzeżeń na osłonach przeciwsłonecznych po stronie pasażera. Dla nas to poważniejszy minus niż umiejscowienie wspomnianego piktogramu.



Miejsce na kanapie. W teorii jest to auto 5-osobowe, w praktyce problem będ± miały 4 dorosłe osoby. Na kanapie jest mało miejsca, zarówno na nogi, jak i nad głowami. Wrażenie klaustrofobii potęguj± małe, dodatkowo ograniczone panelami, szyby boczne, których nie można otworzyć.



Bagażnik. Jest głęboki, co utrudni wkładanie do niego większych i cięższych przedmiotów. Ale zaskoczył nas pojemno¶ci± - po zdjęciu kółek bez trudu zmie¶ciło się podwozie i gondola dwuczę¶ciowego wózka dziecięcego. Jednak przy kolejnej, zdawałoby się łatwiejszej próbie, nie mogli¶my włożyć wózka - spacerówki. Przeszkodziła w tym banalna rzecz - miejsce mocowania ga¶nicy. Można j± wyj±ć na czas transportu, ale chyba nie o to takie przekładki chodzi. Dodatkowo podłoga bagażnika to wykładzina na miękkiej g±bce.

Testowany model: Citroen DS3 1.6 THP 155 KM, 6-biegowa skrzynia manualna
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 533 km, ¶rednia prędko¶ć 38 km/h, ¶rednie zużycie paliwa 7,3 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Zadawanie szyku

· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2020 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry