Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Plusy i minusy | Dacia Dokker Outdoor

Dwa plus trzy
07.08.2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

To nasze drugie podejście do Dacii Dokker - w porównaniu z testem z 2013 roku teraz opisujemy więcej elementów podnoszących bezpieczeństwo i komfort podróży najmłodszych pasażerów. W obu przypadkach nie zmienia się jedno - to ciekawa (także finansowo) propozycja na auto dla rodziców z trójką małych dzieci.





Plusy



Przednie fotele i kanapa. Dacia może i jest prostym modelem, ale montowane w niej fotele i kanapa są bardzo obszerne, a siedziska wyjątkowo długie. W praktyce podróżuje się bardzo wygodnie i po wielu kilometrach nie czuć zmęczenia (kiedyś doświadczyliśmy tego w Sandero na trasie Warszawa-Paryż-Warszawa).



Mocowania Isofix. Niewiele jest samochodów, w których na kanapie znajdziemy trzy pary mocowań Isofix. Co prawda w naszym teście nie zmieściliśmy obok siebie trzech fotelików dziecięcych (czytaj także: TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki), ale z pewnością znajdziemy pasujące do niej modele na rynku. A więc Dacia Dokker (w każdej wersji wyposażenia) stanowi ciekawą propozycję dla rodzin z trójką małych dzieci. Zwracamy też uwagę na możliwość zamontowania fotelika Isofix na środkowym miejscu kanapy.



Dodatkowe lusterko. Opisując wyposażenie testowanych samochodów w zakresie bezpieczeństwa dzieci rzadko spotykamy się z dodatkowym lusterkiem wewnętrznym. Jego głównym przeznaczeniem jest obserwacja (czy też możliwość utrzymania kontaktu wzrokowego) z dziećmi siedzącymi z tyłu (kanapa jest zdecydowanie bezpieczniejszym dla nich miejscem). W wersji Outdoor (szkoda, że tylko w niej) otrzymamy je w cenie samochodu, co jw porównaniu Dacii z innymi markami, jest sporym i pozytywnym zaskoczeniem.

Minusy



Wyłącznik poduszki powietrznej. Od pewnego czasu sprawdzamy sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera - m.in. czy można zrobić to w autoryzowany sposób. W Dacii Dokker montowane jest typowe dla Renault rozwiązanie - przełącznik, który wystarczy tylko wcisnąć i obrócić na pożądaną pozycję. Oznacza to, że bez wiedzy kierowcy może to zrobić każdy, w naszej próbie nawet dziecko.



Fotel kierowcy. Przy bogatym wyposażeniu limitowej wersji Outdoor razi brak prostych rozwiązań. Chociażby regulacji wysokości fotela kierowca. W dopasowaniu optymalnej pozycji za kierownicą skorzystać można jedynie z regulowanego kąta oparcia fotela, ustawienia jego odległości od kokpitu, regulacji wysokości pasa bezpieczeństwa czy ustawianej (góra/dół) kolumny kierownicy. Na marginesie - z wersją Outdoor dobrze by się komponowały gumowe wycieraczki na podłodze.



Skrzynia biegów. Testowany egzemplarz Dacii Dokker napędzał silnik wysokoprężny 1.5 dCi. Według nas to jedna z najlepszych (najoszczędniejszych) jednostek napędowych dostępnych obecnie na rynku. Do pełni szczęścia (osiągnięcia jeszcze niższego spalania poza miastem) brakuje szóstego biegu - Outdoor to topowa wersja tego modelu.

Dane z komputera pokładowego: przejechany dystans podczas testu: 660 km, średnia prędkość: 42,1 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1 l/100 km.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry