Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Ford C-Max i Ford Grand C-Max
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Plusy i minusy | Ford B-Max

Ford B-Max - plusy i minusy
27-02-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Brak tradycyjnego słupka B to nie tylko wyróżnik, ale wręcz plus B-Maksa. Nie wiadomo dlaczego Ford przy testowanej jednostce napędowej wyklucza montaż kilku elementów.



Plusy



Środkowy słupek. A dokładniej jego brak - słupek B tworzą ramy zamkniętych drzwi. Ich otwarcie zdecydowanie poprawia swobodę we wkładaniu fotelików, wchodzeniu dzieci i zapiania ich w fotelikach. Plus także za suwaną parę drzwi z tyłu.



Dodatkowe lusterko. Pomaga w obserwacji dzieci siedzących na kanapie. Dodatkowo umożliwia utrzymanie z nimi kontaktu wzrokowego. Standard w testowanej wersji wyposażenia Titanium, w pozostałych niestety tylko w dość drogich pakietach opcji.



Kamera cofania. W Fordzie B-Max kolorowa kamera cofania wyznacza obrys auta, zadany tor jazdy oraz odległości od przeszkody. Im bliżej do niej tym intensywniejszy sygnał dźwiękowy. Dopłata 1 tys. złotych.

Minusy



Silnik 1.4 Duratec 90 KM. Wybierając B-Maksa z tym silnikiem nie otrzymamy wielu systemów poprawiających bezpieczeństwo. To m.in. układ ułatwiający ruszanie pod górę (HSA), który jest standardem w każdej innej konfiguracji. Nie ma też opcjonalnego systemu zapobiegającego kolizjom przy małych prędkościach (ACS) i ogrzewania przedniej szyby, a także kilku pakietów.



Widok z prawej strony. Słupek A jest dość masywny, po części w poprawie widoczności ma pomóc trójkątna szybka. Jest jednak niewielka. Podobnie jak lusterko boczne, mogłoby być większe i wyżej umieszczone.



Bagażnik. Ma pojemność 304 (z kołem zapasowym) lub 318 litrów (z zestawem naprawczym). Jego funkcjonalność podnosi ruchoma podłoga. Ale to wciąż za mało, aby spakować do niego elementy dwuczęściowego wózka dziecięcego.

Testowany model: Ford B-Max 1.4 Duratec 90 KM, 5-biegowa skrzynia manualna
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 517 km, średnia prędkość 35 km/h, średnie zużycie paliwa 7,4 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Otwarty na wszystkich
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry