Untitled Document
magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testĂłw samochodĂłw
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Niedoceniana w Polsce japońska marka i jej SUV
WYDANIE NA WEEKEND | Tydzień brd, Klasa S, Nowe znaki, Car of the Year, Polskie drogi
TESTY | Plusy i minusy - Dwie skrajności w bezpieczeństwie dzieci | Jeep Compass

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

TESTY

Dokument bez tytułu

WSPIERAMY

Ford - Podziel się drogą

SERWISY

Wydanie na weekend

Najczęściej czytane

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Elektromobilność

Polskie drogi

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Porady

Produkty

Ubezpieczenia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

 
TESTY
Plusy i minusy | Ford B-Max

Ford B-Max - plusy i minusy
27-02-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Brak tradycyjnego słupka B to nie tylko wyróżnik, ale wręcz plus B-Maksa. Nie wiadomo dlaczego Ford przy testowanej jednostce napędowej wyklucza montaż kilku elementów.



Plusy



Środkowy słupek. A dokładniej jego brak - słupek B tworzą ramy zamkniętych drzwi. Ich otwarcie zdecydowanie poprawia swobodę we wkładaniu fotelików, wchodzeniu dzieci i zapiania ich w fotelikach. Plus także za suwaną parę drzwi z tyłu.



Dodatkowe lusterko. Pomaga w obserwacji dzieci siedzących na kanapie. Dodatkowo umożliwia utrzymanie z nimi kontaktu wzrokowego. Standard w testowanej wersji wyposażenia Titanium, w pozostałych niestety tylko w dość drogich pakietach opcji.



Kamera cofania. W Fordzie B-Max kolorowa kamera cofania wyznacza obrys auta, zadany tor jazdy oraz odległości od przeszkody. Im bliżej do niej tym intensywniejszy sygnał dźwiękowy. Dopłata 1 tys. złotych.

Minusy



Silnik 1.4 Duratec 90 KM. Wybierając B-Maksa z tym silnikiem nie otrzymamy wielu systemów poprawiających bezpieczeństwo. To m.in. układ ułatwiający ruszanie pod górę (HSA), który jest standardem w każdej innej konfiguracji. Nie ma też opcjonalnego systemu zapobiegającego kolizjom przy małych prędkościach (ACS) i ogrzewania przedniej szyby, a także kilku pakietów.



Widok z prawej strony. Słupek A jest dość masywny, po części w poprawie widoczności ma pomóc trójkątna szybka. Jest jednak niewielka. Podobnie jak lusterko boczne, mogłoby być większe i wyżej umieszczone.



Bagażnik. Ma pojemność 304 (z kołem zapasowym) lub 318 litrów (z zestawem naprawczym). Jego funkcjonalność podnosi ruchoma podłoga. Ale to wciąż za mało, aby spakować do niego elementy dwuczęściowego wózka dziecięcego.

Testowany model: Ford B-Max 1.4 Duratec 90 KM, 5-biegowa skrzynia manualna
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 517 km, średnia prędkość 35 km/h, średnie zużycie paliwa 7,4 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Otwarty na wszystkich
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2020 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry