Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Plusy i minusy | Ford Kuga II

Ford Kuga II
25-10-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Ford Kuga z napędem na cztery koła i najmocniejszym silnikiem diesla sprawia dużo radości z jazdy. Testy praktyczne bagażnika ujawniły jego dwa oblicza.



Plusy



Układ jezdny. Zdecydowanie najlepsza rzecz w wersji z napędem na cztery koła. Rozdział momentu na poszczególne osie działa w tle, to komputer monitorując przyczepność każdego z kół decyduje o odjęciu lub dodaniu mocy. Dzięki temu auto pewnie spisywało się na każdej nawierzchni drogi - od utwardzonej i mokrej, poprzez piaski, na podmokłym i trawiastym terenie kończąc. Blisko 20 cm prześwit pozwalał też na sprawne pokonywanie kolein i wyboistych dróg.



Otwieranie bagażnika. Patent na automatyczne otwieranie klapy bagażnika jest bardzo prosty. Wystarczy przesunąć stopę wzdłuż tylnego zderzaka. Po chwili migną światła awaryjne i klapa stopniowo uniesie się do góry. Do zamykania jej, także automatycznie, służy przycisk umieszczony mniej więcej tam, gdzie inni montują tradycyjną rączkę. Niestety jest to opcja za 1100 zł.

Można też skorzystać z pakietu "KeyFree", w którym jest jeszcze bezdotykowy system otwierania drzwi oraz przycisk "Ford Power" zastępujący rozrusznik. Ale ten wymaga dopłaty prawie 3 tys. złotych.



Płaska podłoga bagażnika. Składając oparcia kanapy otrzymujemy przestrzeń bagażową o pojemności 1653 litrów i długości 1691 mm. Tworzy się przy tym nierówna powierzchnia - podłoga jest niżej, a złożone na płasko plecy oparć wyżej. W zniwelowaniu różnic pomaga ruchoma podłoga w bagażniku, którą wystarczy wsunąć w odpowiednie podpórki.

Minusy



Wymiary bagażnika. Standardowa pojemność bagażnika (przy kole dojazdowym) mierzy 406 litrów. Szerokość pomiędzy nadkolami to 1032 mm, a długość 843 mm. Jak pokazała praktyka oba wymiary mogłyby być większe.



Ekran na kokpicie. Wyświetlacz dostępny jest o przekątnej 3,5; 4,2 i 5 cali. W testowanym modelu był największy i pomimo to mało czytelny. Winna jest przede wszystkim odległość umiejscowienia ekranu od głowy kierowcy. Największą niedogodnością jest obserwowanie wskazówek nawigacji.



Kierunkowskaz z przodu. Coraz częściej kierunkowskazy boczne montowane są w obudowie lusterek zewnętrznych. Takie rozwiązanie bezsprzecznie podnosi widoczność sygnalizowanego manewru, a przez to bezpieczeństwo. W Kudze umiejscowienie kierunkowskazu z przodu jest tego zaprzeczeniem. Nie wiedzieć czemu przeniesiono go z lamp głównych (I-generacja) na sam dół zderzaka, tuż obok świateł przeciwmgłowych.

Testowana wersja: Ford Kuga 2.0 Ford Kuga 2.0 TDCi 163 KM, 6-biegowa skrzynia manualna.
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 531 km, średnia prędkość 37 km/h, średnie zużycie paliwa 8,6 l/100 km.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Sprawdzian w terenie

· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry