Untitled Document
magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
AKCJE SERWISOWE | Powody do niemal 50 tysięcy napraw w ASO
TESTY | Plusy i minusy - Praktyczne versus niepraktyczne rozwiązania
POLSKIE DROGI | Przeglądamy stan przygotowań do budowy 100 obwodnic - część 6

www.jedz-bezpiecznie.pl
#ZostańWGarażu

www.jedz-bezpiecznie.pl

TESTY

Dokument bez tytułu

SERWISY

Wydanie na weekend

Najczęściej czytane

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Polskie drogi

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Ubezpieczenia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

 
TESTY
Plusy i minusy | Ford Transit Custom

Ford Transit Custom
14-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Po teście nowego Forda Transita, bo tak należy mówić o gamie modeli Custom, jest zdecydowanie więcej plusów niż minusów. W tych wybranych zabrakło m.in. dwóch systemów wyróżnionych przez EuroNCAP tytułem Advanced Reward >>



Plusy



Kamera cofania. Czujniki parkowania tyłem uznaję dziś za standardowe wyposażenie samochodu. W autach dostawczych, w których siłą rzeczy mamy ograniczone pole widzenia podczas cofania, to wręcz nieoceniona funkcja. Ford oferuje opcjonalnie kolorową kamerę wspomagającą ten manewr (Pakiet prawiający widoczność Premium za 6212 złotych). Jej obraz wyświetlany jest w.. lusterku wstecznym, stąd już wiadomo po co je zamontowano w modelu z pełnymi drzwiami przestrzeni bagażowej. Kamera swym zasięgiem obejmuje nawet hak holowniczy, a obraz podzielony jest na pola ułatwiające odniesienie się do terenu.



Gniazdko elektryczne. Kiedyś tylko zapalniczka, obecnie z zasilania 12V korzysta ładowarka telefonu, nawigacja, konsola do gier i większość laptopów. Poza moim, którego producent wymusza ładowania poprzez gniazdo 230V. Ford oferuje je w opcji i pewnie większość klientów decyduje się na taką dopłatę, bo zastosowań przy pracy w terenie można mnożyć - ja doładowałem także baterię do aparatu i lampy błyskowej. Mały minus - trzeba dopłacić aż 861 złotych.



Ogrzewanie przedniej szyby. Genialny patent Forda, który przed laty wielokrotnie doceniałem we własnym samochodzie. Funkcja ta nie podgrzewa, jak w innych modelach samochodów, ale ogrzewa ją na tej samej zasadzie jak szybę z tyłu. Tutaj we wspomnianym Pakiecie Premium. Wbrew pozorom funkcja pomocna również latem podczas opadów deszczu, a zimą nie trzeba skrobać dużej powierzchni szyby.

Minusy



Tryb jazdy eco. Transit jako auto stworzone do pracy, czytaj zarabiania pieniędzy, musi odznaczać się oszczędnością w eksploatacji, w tym niskim zużyciu paliwa. Pomaga w tym m.in. tryb eco, który nie pozwala kierowcy na zbyt gwałtowne przyspieszenie, a podczas jazdy ograniczał prędkość do 120 km/h. W mieście czy podczas jazdy po większości dróg - OK, problem pojawia się przy manewrze wyprzedzania. Aby wykonać go dynamicznie trzeba zdezaktywować tę funkcję, ale służący do tego przycisk znajduje się po lewej stronie zegarów i za kołem kierownicy. Żeby do niego dosięgnąć trzeba się trochę pogimnastykować, by zaraz włączyć go z powrotem. Ja po kilku takich cyklach machnęłem na to ręką, co przełożyło się na gwałtowny spadek zasięgu samochodu, a po czasie i wyższe średnie spalanie. A wystarczyłoby jedynie przenieść go bliżej ręki kierowcy.



Przełącznik świateł. Współcześnie konstruowane samochody wyposażone są fabrycznie w światła do jazdy dziennej (to wymóg przepisów Unii Europejskiej). Jednak nie wszystkie posiadają automatyczną funkcję przełączania ich na światła mijania - w przypadku naszego Transita była to opcja (znów Pakiet Premium). Niemniej w położeniu "a" nie dało się włączyć przedniego i tylnego światła przeciwmgłowego. Aby tego dokonać trzeba najpierw przekręcić na pozycję świateł mijania.



Drzwi przestrzeni ładunkowej. W testowanej wersji wyposażenia Trend przestrzeń bagażową zamykały dwuskrzydłowe, asymetryczne drzwi. Przy ich otwarciu o 90 stopni blokowały się przed przypadkowym zamknięciem. Po zdjęciu zabezpieczenia można je otworzyć o 180 stopni, jednak w tym położeniu niewielki podmuch wiatru je zatrzasnął. Jeśli jako pierwsze zamkną się prawe, to krawędź drugich może je uszkodzić. Plus za kilka czerwonych pasków odblaskowych.

Testowany model: Ford Transit Custom 2.2 TDCi 125 KM, 6-biegowa manualna
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 1126 km, średnia prędkość 53 km/h, średnie zużycie paliwa 8,3 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Miks możliwości
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2020 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry