Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - wyposażenie samochodu
TESTY | Miejski hit Toyoty z napędem hybrydowym | Toyota Yaris III
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Plusy i minusy | Honda Civic IX hatchback

Honda Civic IX hatchback
19-10-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Civic, mój dobry znajomy nie zaskoczył mnie niczym nowym - ani w plusach, ani w minusach. Niektóre z nich "ciągną" się za nim od poprzedniej generacji - stąd uznałem je za klasykę.



Plusy



Magic seat. Jedna z klasycznych cech Civica hatchback. Tylna kanapa dzielona jest 60:40 i w tych samych proporcjach można podnieść do pionu jej części. Powstaje w ten sposób przestrzeń do przewiezienia większych przedmiotów bez konieczności zajmowania bagażnika - wrócę znów do dwóch rowerów ze zdemontowanymi kołami z przodu. Taka konstrukcja kanapy, przy klasycznym złożeniu oparć do poziomu, równocześnie obniża siedziska, co daje równiejszą podłogę bagażnika. Jego maksymalna pojemność wynosi 1378 litrów.



Tylne drzwi. Jednym z wyznaczników komfortu użytkowania samochodu jest łatwość wsiadania i wysiadania z tyłu. W przypadku Civica drzwi otwierają się bardzo szeroko, prawie pod kątem 90 stopni. W naszej praktyce przekładamy to na spore ułatwienie przy podróży z dziećmi. Po prostu o wiele łatwiej zamontować fotelik, posadzić na nim dziecko i zapiąć szelki bądź pas. Jeszcze większy komfort odczują osoby montujące na kanapie tyłem do kierunku jazdy nosidełko z grupy 0/0+.



Bagażnik. W każdej wersji wyposażenia tradycyjne koło zapasowe zamieniono na zestaw naprawczy, który schowano w nadkolu. Uzyskano w ten sposób dodatkowe miejsce w bagażniku, które może być przeznaczone dla opcjonalnego koła dojazdowego. Przestrzeń tą oddzielono składaną (bez konieczności wyjmowania) podłogą. Co prawda jest ona znacznie węższa, ale zyskujemy na wysokości. Podczas prób udało ustawić się fotelik dziecięcy o wysokości 65 cm pod półką bagażnika. Z kolei po zapakowaniu obu wózków dziecięcych dodatkowa przestrzeń pozostała wolna.

Minusy



Miejsce za kierownicą. Zarówno fotel kierowcy, pas bezpieczeństwa, jak i kolumnę kierownicy można regulować na wysokość. Jednak zakres tego ostatniego elementu ogranicza ukształtowanie kokpitu. W praktyce jeśli ustawimy wyżej fotel możemy mieć trudności przy wsiadaniu lub wysiadaniu zawadzając kolanami o koło kierownicy (co nie przeszkadza już podczas jazdy).



Komputer pokładowy. Test każdego samochodu rozpoczynam od wyzerowania odczytów komputera pokładowego. Tutaj rozgryzienie jego funkcji i przeszukanie menu (po polsku) zajęło kilka dobrych minut. Gdy już się udało musiałem się zdecydować, co chcę widzieć podczas jazdy - czy bieżące zużycie paliwa, czy zasięg do ponownego zatankowania, czy licznik dzienny. Przełączeń pomiędzy tymi parametrami nie mogłem dokonać podczas jazdy, a jedynie na postoju. I znów do przejścia miałem kilka poziomów w menu komputera.



Tylny spojler. To z kolei klasyka narzekań w Civicu hatchback. Tylny spojler dzieli szybę w klapie bagażnika ograniczając widoczność w lusterku wstecznym. W testowanym aucie manewr cofania ułatwiała kamera, w dwóch wyższych od poziomu Sport montowane są jeszcze czujniki w przednim i tylnym zderzaku. Pozostali muszą zdać się na własne wyczucie, ale w końcu kiedyś radzono sobie bez takich wspomagaczy. Z drugiej strony wysunięcie wszystkich zagłówków kanapy pokrywa się z wysokością, na której umieszczono spojler. Jednak po tygodniu jazdy w spoglądaniu w tylne lusterko wciąż mi coś przeszkadzało.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Dobry (nie)znajomy

· Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry