portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Za sześć lat poznamy przebieg S7 na Zakopiance
AKCJE NAPRAWCZE | Dwa powody wezwań do serwisów modeli BMW
PRZEPISY | Pijany kierowca straci pojazd

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy | Suzuki S-Cross

Jeśli S-Cross, to z napędem AllGrip
17-01-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Dwa mocne plusy to napęd 4x4 oraz podwójna podłoga bagażnika. Jednak, w tym samym bagażniku znaleźliśmy pewną niedogodność.



Plusy



Napęd 4x4. Oba silniki dostępne są z napędem na przednią lub obie osie. AllGrip to zupełnie inne rozwiązanie niż w SX4. Tym razem kierowca ma do dyspozycji 4 ustawienia - auto/sport/snow/lock. W większości przypadków, na podmokłym i błotnistym terenie, wystarczał nam tryb auto, dopiero gdy traciliśmy grunt pod kołami potrzebna była blokada obu osi. Nie wspominając, że tryb auto na asfalcie gwarantuje lepszą trakcję. Zdecydowanie warto za to dopłacić!



Bagażnik. Ma pojemność 430 litrów oraz podwójną podłogę. O zalecie tego rozwiązania mogliśmy przekonać się podczas pakowania dwuczęściowego wózka dziecięcego. Do naszej dyspozycji są także dwie wnęki za nadkolami.



Szklany dach. Suzuki podkreśla, że to jeden z nowych elementów w S-Crossie. Cieszyć się nim możemy jednak tylko w topowej wersji wyposażenia Elegance. W praktyce doświetla wnętrze w pochmurne dni oraz uprzyjemnia pasażerom jazdę zarówno w mieście, jak i w terenie.

Minusy



Skrzynia biegów. Zarówno w SX4, jak i w S-Crossie montowany jest ten sam silnik benzynowy 1.6 VVTi 120 KM z 5-biegową skrzynią manualną. I w obu przypadkach czuć brak 6-biegu. Nowszy model jest w dodatku większy, choć i nieco lżejszy.



Bagażnik. Zabrakło w jego podłodze zaczepów do linek lub siatki mocującej przewożone przedmioty. Zamontowano je tylko przy progu bagażnika. Te po przeciwległej stronie są dopiero w połowie wysokości pleców kanapy i pełnią jednocześnie rolę punktu kotwiczenia fotelików dziecięcych (top-tether). Wszystko to utrudnia korzystanie z bagażnika.



Gaśnica pod fotelem kierowcy. Zawsze jesteśmy przeciwni takiemu umiejscowieniu gaśnicy. Niezmiennie stawiamy sobie pytanie, na ile to mocowanie jest wytrzymałe. I to nie tylko podczas kolizji auta.

Testowany model: Suzuki S-Cross 1.6 VVT 120 KM, 5-biegowa skrzynia manualna
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 505 km, średnia prędkość 34 km/h, średnie zużycie paliwa 6,9 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Nieuniknione porównania
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry