Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy | Wciąż mówimy o bezpieczeństwie dzieci | SEAT Ibiza
PORADY | Textar wycisza zgiełk uliczny | Układ hamulcowy
TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Plusy i minusy | Suzuki S-Cross

Jeśli S-Cross, to z napędem AllGrip
17-01-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Dwa mocne plusy to napęd 4x4 oraz podwójna podłoga bagażnika. Jednak, w tym samym bagażniku znaleźliśmy pewną niedogodność.



Plusy



Napęd 4x4. Oba silniki dostępne są z napędem na przednią lub obie osie. AllGrip to zupełnie inne rozwiązanie niż w SX4. Tym razem kierowca ma do dyspozycji 4 ustawienia - auto/sport/snow/lock. W większości przypadków, na podmokłym i błotnistym terenie, wystarczał nam tryb auto, dopiero gdy traciliśmy grunt pod kołami potrzebna była blokada obu osi. Nie wspominając, że tryb auto na asfalcie gwarantuje lepszą trakcję. Zdecydowanie warto za to dopłacić!



Bagażnik. Ma pojemność 430 litrów oraz podwójną podłogę. O zalecie tego rozwiązania mogliśmy przekonać się podczas pakowania dwuczęściowego wózka dziecięcego. Do naszej dyspozycji są także dwie wnęki za nadkolami.



Szklany dach. Suzuki podkreśla, że to jeden z nowych elementów w S-Crossie. Cieszyć się nim możemy jednak tylko w topowej wersji wyposażenia Elegance. W praktyce doświetla wnętrze w pochmurne dni oraz uprzyjemnia pasażerom jazdę zarówno w mieście, jak i w terenie.

Minusy



Skrzynia biegów. Zarówno w SX4, jak i w S-Crossie montowany jest ten sam silnik benzynowy 1.6 VVTi 120 KM z 5-biegową skrzynią manualną. I w obu przypadkach czuć brak 6-biegu. Nowszy model jest w dodatku większy, choć i nieco lżejszy.



Bagażnik. Zabrakło w jego podłodze zaczepów do linek lub siatki mocującej przewożone przedmioty. Zamontowano je tylko przy progu bagażnika. Te po przeciwległej stronie są dopiero w połowie wysokości pleców kanapy i pełnią jednocześnie rolę punktu kotwiczenia fotelików dziecięcych (top-tether). Wszystko to utrudnia korzystanie z bagażnika.



Gaśnica pod fotelem kierowcy. Zawsze jesteśmy przeciwni takiemu umiejscowieniu gaśnicy. Niezmiennie stawiamy sobie pytanie, na ile to mocowanie jest wytrzymałe. I to nie tylko podczas kolizji auta.

Testowany model: Suzuki S-Cross 1.6 VVT 120 KM, 5-biegowa skrzynia manualna
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 505 km, średnia prędkość 34 km/h, średnie zużycie paliwa 6,9 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Nieuniknione porównania
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry