Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Najbezpieczniejsze modele według Euro NCAP
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Plusy i minusy | BMW serii 2 Active Tourer

Nadmiar zalet
31-03-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W naszych testach trafiają się samochody, w których jest więcej plusów niż minusów. Przy wyborze trzech zalet byłoby jeszcze więcej wahań, gdyby egzemplarz BMW serii 2 Active Tourer był w pełni wyposażony.



Plusy



Asystenci kierowcy. Po raz pierwszy w BMW spotkaliśmy się z ostrzeżeniem przed kolizją z funkcją automatycznego hamowania (standard). Alarm można ustawić w trzech zakresach mierzących odległość od poprzedzającego nas pojazdu - wczesny, średni i późny bądź całość dezaktywować (przycisk pod włącznikiem świateł awaryjnych). Niestety, ale dopiero za dopłatą - Pakiet Driving Assistant - system ten rozbudowano o ostrzeżenie przed kolizją z pieszym i asystenta utrzymania pasa ruchu. Dla równowagi, do kompletu dołączymy seryjnie montowany wyświetlacz Head-Up.



Eko(logia)nomia. Już od dawna, dzięki technologii EfficientDynamics, modele BMW cechują się niskim spalaniem i emisją CO2. Nie inaczej jest w tym minivanie. Charakterystykę pracy, nie tylko silnika, można przestawić z Comfort na Eco Pro, przy czym kierowca decyduje o górnej granicy aktywności. Nam udało się ustawić do prędkości 130 km/h. Utrzymując ją, na autostradzie, obrotomierz nie przekraczał 2 tys. obr./min., a w pięciostopniowej skali komputer pokładowy przyznał po cztery gwiazdki za płynne przyspieszenie i przewidywanie sytuacji na drodze. A dla osób żądnych wrażeń przeznaczono ustawienie Sport.



Widoczność. Zajęcie optymalnej pozycji za kierownicą wiąże się także z szerokim polem widzenia. Dodatkową zaletą minivanów jest wyższa pozycja siedzenia. Ale niemniej ważna - szczególnie na skrzyżowaniach - jest widoczność przez boczne szyby. W niektórych modelach samochodów utrudnia ją zbyt gruby słupek A, który przy zbliżaniu się do przejścia potrafi zasłonić pieszego lub co gorsze nadjeżdżającego (zgodnie z przepisami) rowerzystę. W przypadku BMW serii 2 Active Tourer kwestię tę rozwiązano trójkątnym przeszkleniem - proste i znacząco podnosi bezpieczeństwo.

Minusy



Przednie pasy. Zajęcie optymalnej pozycji za kierownicą wiąże się też z dostosowaniem do naszej sylwetki wysokości pasa bezpieczeństwa. Niestety, w tym modelu BMW można o tym zapomnieć.



Kolumna kierownicy. I znów o pozycji za kierownicą. Fotel kierowcy - jak i pasażera - można regulować na odległość i wysokość. Podobnie jak kolumnę kierownicy. Jednak coś źle wyliczono, bo po odpowiednim dopasowaniu położenia wszystkich elementów na kolanach opierała się dolna krawędź kierownicy.



Szukanie dziury w całym. Niby nic ważnego, ale psuło odbiór wnętrza samochodu. Już w pierwszych wrażeniach zwracaliśmy uwagę na bardzo jasną wykładzinę i takie same dywaniki welurowe. Prosto i elegancko, ale pośniegowe błoto błyskawicznie pozbawiło je pierwotnego wyglądu. A przecież, w klimacie panującym w Polsce, to nie jedyne dni, w których może dojść do takich zabrudzeń.

Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 502 km, średnia prędkość 55 km/h, średnie zużycie paliwa 6,8 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Nie taki diabeł straszny
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry