Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Testy
Plusy i minusy | BMW i3

Nam się spodobało
22-06-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Skoncentrowaniem się jedynie na wyglądzie i zastosowanymi materiałami moglibyśmy zapełnić rubrykę plusów. Wybieramy jednak rozwiązania mające praktyczne - choć nie zawsze - zastosowania w życiu codziennym.



Plusy



Brak środkowego słupka. Druga para drzwi w konstrukcjach samochodów osobowych jest zdecydowanie węższa, co nie ułatwia wkładania fotelika z dzieckiem bądź przypinania go w szelki. W BMW i3 nie będziemy na to narzekać, środkowy słupek jest integralną częścią drzwi z tyłu, a my zyskujemy niespotykaną swobodę ruchów.



Linia okien. W wielu współczesnych samochodach linia okien zwęża się w kierunku ostatniego słupka. Producenci tłumaczą to po części względami bezpieczeństwa, im większa powierzchnia drzwi z metalu, tym lepszą zapewniają ochronę. Nie do końca się z tym zgadzamy, a pasażerowie siedzący z tyłu narzekają na słabszą widoczność, doświetlenie wnętrza, a nawet uczucie klaustrofobii. Konstruktorzy BMW i3 popuścili wodze fantazji, linia bocznych okien jest wielokrotnie załamywana, natomiast w drugiej parze drzwi, choć są węższe u podstawy, to zdecydowanie wyższe od tych z przodu. Mały minus za brak możliwości ich uchylenia.



Dodatkowy schowek. Silnik elektryczny BMW i3 umieszczono pod podłogą bagażnika. W ten sposób część komory pod tradycyjną maską jest wolna - pozostałe miejsce, pod zdejmowanymi maskownicami, zajmują instalacje, przewody i zbiorniczki płynów eksploatacyjnych. Zamontowano w niej skrzynkę z przegrodami, w której zmieścił się lewarek, zestaw naprawczy do kół i przede wszystkim kable do ładowania. Te ostatnie - w dotychczas testowanych przez nas samochodach elektrycznych - chowane były do torby wkładanej do bagażnika, co zabierało i czas i miejsce.

Minusy



Funkcjonalność miejsca z tyłu. Aby jednak zająć miejsce na kanapie pasażer siedzący z przodu musi otworzyć swoje drzwi - na zakładkę blokują te z tyłu. Do tego musi też odpiąć swój pas bezpieczeństwa, bo jest on integralną częścią ramy drzwi z tyłu. Przy wysiadaniu z tyłu powtarzamy cały manewr. Takie rozwiązania sprowadzają BMW i3 do funkcjonalności 3-drzwiowego nadwozia.



Wyprofilowanie kanapy. Obudowanie miejsc zamontowania uchwytów Isofix zapewniają szybkie i prawidłowe wsunięcie szyn fotelika. Coś jednak poszło nie tak, albo umieszczono je za wysoko, albo spadek siedziska kanapy jest za duży. W praktyce powstaje wolny klin pomiędzy nimi, a szynami fotelika - dobrym rozwiązaniem będzie zakup fotelika z łamanymi pod kątem końcówkami zaczepów. Trzeba jednak zaznaczyć, że większa płaszczyzna podstawy fotelika opiera się stabilnie na siedzisku kanapy.



Opony. Niskoprofilowe opony zmniejszają opór toczenia, a tym samym zużycie paliwa, co równie ważne jest w samochodach z napędem elektrycznym. W testowanym egzemplarzu i3 założono 20-calowe felgi z mieszanym ogumieniem w rozmiarze 155/60 z przodu i 175/55 z tyłu. Ten bardzo efektownie wyglądający komplet, za 5896 złotych, jest zbyt ryzykownym i mało komfortowym rozwiązaniem jak na warszawskie ulice, gdy trzeba nagle redukować prędkość i salonem omijać liczne studzienki. O podjazdach pod krawężniki (na wyznaczone miejsca parkingowe) nie wspominając. Lepiej pozostać przy fabrycznie montowanych kołach 155/70 R19.

Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 102 km, średnia prędkość 26,6 km/h, średnie zużycie energii 14,1 kWh/100 km.

czytaj także:
Pierwsze wrażenia | Elektryzujący

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
Plusy i minusy | Nam się spodobało
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry