Untitled Document
magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testĂłw samochodĂłw
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Niedoceniana w Polsce japońska marka i jej SUV
WYDANIE NA WEEKEND | Tydzień brd, Klasa S, Nowe znaki, Car of the Year, Polskie drogi
TESTY | Plusy i minusy - Dwie skrajności w bezpieczeństwie dzieci | Jeep Compass

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

TESTY

Dokument bez tytułu

WSPIERAMY

Ford - Podziel się drogą

SERWISY

Wydanie na weekend

Najczęściej czytane

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Elektromobilność

Polskie drogi

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Porady

Produkty

Ubezpieczenia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

 
Plusy i minusy | Opel Insignia Tourer Country 4x4

Osobówka na trzy pary Isofiksów
17-01-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Insignia imponuje przestronnym wnętrzem, w którym znaleĽli¶my kilka praktycznych rozwi±zań. Ale s± też elementy, które według nas, zmniejszaj± bezpieczeństwo.



Plusy



Mocowania Isofix. Na kanapie mamy 3 pary takich mocowań (odpowiadaj± im 3 punkty top-tether), co pozwala na różne konfiguracje ustawień fotelików typu Isofix. W przypadku przewożenia jednego dziecka najbezpieczniej (także ku jego rado¶ci) zamontować fotelik na ¶rodku. Bez problemu mie¶ciły się też dwa obok siebie. Próbowali¶my też ustawić jednocze¶nie 3 foteliki ze wszystkich grup - niestety okazało się, że jest za mało miejsca. Pomimo to 3 pary mocowań Isofix uznajemy za duży plus, bo takie rzeczy w osobówkach nie zdarzaj± się codziennie.



Gładzik. Postęp technologiczny idzie do przodu, jeszcze wczoraj dżojstikiem sterowali¶my najważniejszymi funkcjami zestawu multimedialnego, dzi¶ na ¶rodkowym panelu zastępuje go gładzik. Za pomoc± palca, dwóch lub trzech możemy sterować podstawowymi funkcjami oraz wpisywać (system doskonale rozpoznaje wpisywane odręcznie polskie znaki) dane do nawigacji. Szybciej i wygodniej. W komplecie ekran dotykowy i możliwo¶ć sterowania głosem (choć tylko po angielsku lub niemiecku).



Bagażnik. Przestrzeń można zaaranżować opcjonaln± (2500 zł) podwójn± podłog±, która umieszczona jest na specjalnych rolkach. Podczas załadunku ciężkich rzeczy, np. złożonego roweru, można j± wysun±ć. I niby nic innowacyjnego, ale brakuje tego w wielu testowanych modelach. Przy korzystaniu z dolnego poziomu bagażnika, podniesion± górn± podłogę można zawiesić na doł±czonej lince.

Minusy



Ostrzeżenia. Testowana Insignia wyposażona była w przedni± i boczn± poduszkę powietrzn± pasażera, gdy s± aktywne nie wolno ustawiać na jego miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy. Niestety, w tej Insigni zabrakło ostrzeżeń umieszczanych tradycyjnie na osłonach przeciwsłonecznych pasażera. Jedynie przy wył±czniku poduszki znalazł się stosowny piktogram.



Kanapa. Pokryta została opcjonaln± tapicerk± skórzan±, a do tego zewnętrzne miejsca zostały wyprofilowane. Niestety, opada przy tym w dół (co podnosi komfort siedzenia przy dłuższych podróżach) przez co tworzy się wolna przestrzeń pomiędzy siedziskiem, a sztywnymi szynami fotelika. Podczas zderzenia może to zmniejszyć stabilno¶ć mocowania fotelika.



Słupki A. Insignia Country pomimo wła¶ciwo¶ci jezdnych poza utwardzonymi drogami pozostaje samochodem osobowym z segmentu D. Kierowca siedzi więc niżej niż w crossoverach czy SUV-ach i z tej pozycji widzi drogę. W obserwacji pieszych czy rowerzystów zbliżaj±cych się do przej¶cia przeszkadzaj± szerokie słupki A i lusterka boczne.

Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 515 km, ¶rednia prędko¶ć 51 km/h, ¶rednie zużycie paliwa 10,0 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Z drogi
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2020 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry