Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TARGI | Toyota Corolla, Camry i RAV4 | Salon Samochodowy Paryż 2018
TARGI | SEAT Taracco | Salon Samochodowy Paryż 2018
TARGI | Porsche Macan | Salon Samochodowy Paryż 2018
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Plusy i minusy | Opel Insignia Tourer Country 4x4

Osobówka na trzy pary Isofiksów
17-01-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Insignia imponuje przestronnym wnętrzem, w którym znaleźliśmy kilka praktycznych rozwiązań. Ale są też elementy, które według nas, zmniejszają bezpieczeństwo.



Plusy



Mocowania Isofix. Na kanapie mamy 3 pary takich mocowań (odpowiadają im 3 punkty top-tether), co pozwala na różne konfiguracje ustawień fotelików typu Isofix. W przypadku przewożenia jednego dziecka najbezpieczniej (także ku jego radości) zamontować fotelik na środku. Bez problemu mieściły się też dwa obok siebie. Próbowaliśmy też ustawić jednocześnie 3 foteliki ze wszystkich grup - niestety okazało się, że jest za mało miejsca. Pomimo to 3 pary mocowań Isofix uznajemy za duży plus, bo takie rzeczy w osobówkach nie zdarzają się codziennie.



Gładzik. Postęp technologiczny idzie do przodu, jeszcze wczoraj dżojstikiem sterowaliśmy najważniejszymi funkcjami zestawu multimedialnego, dziś na środkowym panelu zastępuje go gładzik. Za pomocą palca, dwóch lub trzech możemy sterować podstawowymi funkcjami oraz wpisywać (system doskonale rozpoznaje wpisywane odręcznie polskie znaki) dane do nawigacji. Szybciej i wygodniej. W komplecie ekran dotykowy i możliwość sterowania głosem (choć tylko po angielsku lub niemiecku).



Bagażnik. Przestrzeń można zaaranżować opcjonalną (2500 zł) podwójną podłogą, która umieszczona jest na specjalnych rolkach. Podczas załadunku ciężkich rzeczy, np. złożonego roweru, można ją wysunąć. I niby nic innowacyjnego, ale brakuje tego w wielu testowanych modelach. Przy korzystaniu z dolnego poziomu bagażnika, podniesioną górną podłogę można zawiesić na dołączonej lince.

Minusy



Ostrzeżenia. Testowana Insignia wyposażona była w przednią i boczną poduszkę powietrzną pasażera, gdy są aktywne nie wolno ustawiać na jego miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy. Niestety, w tej Insigni zabrakło ostrzeżeń umieszczanych tradycyjnie na osłonach przeciwsłonecznych pasażera. Jedynie przy wyłączniku poduszki znalazł się stosowny piktogram.



Kanapa. Pokryta została opcjonalną tapicerką skórzaną, a do tego zewnętrzne miejsca zostały wyprofilowane. Niestety, opada przy tym w dół (co podnosi komfort siedzenia przy dłuższych podróżach) przez co tworzy się wolna przestrzeń pomiędzy siedziskiem, a sztywnymi szynami fotelika. Podczas zderzenia może to zmniejszyć stabilność mocowania fotelika.



Słupki A. Insignia Country pomimo właściwości jezdnych poza utwardzonymi drogami pozostaje samochodem osobowym z segmentu D. Kierowca siedzi więc niżej niż w crossoverach czy SUV-ach i z tej pozycji widzi drogę. W obserwacji pieszych czy rowerzystów zbliżających się do przejścia przeszkadzają szerokie słupki A i lusterka boczne.

Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 515 km, średnia prędkość 51 km/h, średnie zużycie paliwa 10,0 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Z drogi
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry