Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Najbezpieczniejsze modele według Euro NCAP
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Plusy i minusy | Renault Twingo III

Praktyczniejszy maluch
14-07-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Przez cały czas testu podkreślamy atut nowego Twingo w postaci drugiej pary drzwi. Na wyposażeniu tego malucha pojawił się też asystent utrzymania pasa ruchu, do którego mamy jednak uwagi.



Plusy



Druga para drzwi. Do tej pory Twingo posiadało tylko jedną parę, co przynajmniej w naszych testach, ogranicza praktyczność auta. A niekoniecznie takich maluchem chce jeździć tylko tzw. singiel, to model do miasta także dla rodziny i to z dziećmi. Przez dołożenie drugiej pary drzwi nowe Twingo ma szansę wyprzedzić konkurencję w postaci Fiata 500 czy Forda Ka. Przynajmniej w naszych oczach zyskuje.



Kamera cofania. W mieście każdy centymetr miejsca parkingowego jest niezwykle cenny. Właścicielom małych samochodów jest o wiele łatwiej, ale nawet oni z chęcią skorzystają z systemów wspomagających manewr parkowania. W precyzyjnym wjeździe pomoże czujnik cofania (w zależności od poziomu wyposażenia pakiet City za 900 zł lub dopłata 600 zł), ale my doceniamy kolorową kamerę (tylko w pakiecie Connect&Go za 3500 zł, ale otrzymujemy jeszcze system multimedialny R-Link i dodatkowe gniazdo USB). Widok z kamery - sprawnie działającej również po zmroku - wyświetlany jest na centralnym miejscu kokpitu, a na obrazie naniesione są linie ustawienia samochodu na wprost, zmieniającego się względem obrotu kierownicy promienia skrętu i odległości. Dzięki obrazowi kamery z widoczną tablicą rejestracyjną można cofać na milimetry.



Silnik. Z założenia Twingo jest samochodem miejskim i z tą myślą montowane są w nim niewielkie jednostki benzynowe. Testowe auto posiadało - uwaga - wolnossący silnik o pojemności 1 litra i mocy 70 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy 91 Nm osiągany jest przy 2850 obr/min. W praktyce nie ma przeszkód, aby płynnie podróżować poza miastem, nawet na drogach szybkiego ruchu. Trochę to trwało, ale na autostradzie rozpędziliśmy się do 140 km/h (maksymalna dla tego silnika to 151 km/h) i włączyć tempomat. Po wyrównaniu prędkości średnie spalanie wyniosło 6,8 l/100 km, samochodem zbytnio nie bujało i w mniej niż godzinę pokonać trasę Warszawa - Łódź. Trzeba tylko uwzględnić skromniejsze możliwości mocy i 5-biegowej skrzyni podczas wyprzedzania.

Minusy



Pasy bezpieczeństwa. Jednym z elementów naszej oceny jest możliwość ustawienia optymalnej pozycji za kierownicą. W przypadku Twingo otrzymujemy na wyposażeniu standardowym jedynie regulację wysokości kierownicy. Zagłówki zostały zintegrowane z fotelami i przede wszystkim pasy bezpieczeństwa przykręcone na stałej wysokości. Dopasowanie wysokości fotela kierowcy możliwe za dopłatą 900 zł w wersji wyposażenia Zen (pakiet City) i standardowo w Intense (i obecnie specjalnej Bizuu).



Mocowanie bagażu. Promujemy zabezpieczanie przewożonych w bagażniku przedmiotów. W przypadku Twingo odległość od tylnego zderzaka do kanapy jest niewielka, więc tym bardziej warto to zrobić. Niestety brakuje 4 najzwyklejszych uchwytów do mocowania siatki lub elastycznych linek.




Asystent pasa ruchu. Z reguły systemy wspomagające kierowcę są domeną samochodów z wyższych segmentów, w A to wciąż rzadkość, ale w sumie do czego przyda się w mieście? W nowym Twingo asystent utrzymania pasa ruchu dostępny jest w cenie topowej wersji Intens (i obecnie specjalnej Bizuu), zaś stopień niżej w Zen (pakiet Bezpieczeństwo) wymaga dopłaty 900 zł. Nie podoba nam się jednak sposób działania, po przekroczeniu linii wyznaczającej pas mruga jedynie piktogram na tarczy prędkościomierza, a ostrzeżenie dźwiękowe nie wycisza grającej muzyki, o wibracji kierownicy nie wspominając. Mając porównanie z rozwiązaniami stosowanymi w innych modelach samochodów, ten z Twingo wypada miernie.

Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 474 km, średnia prędkość 35,5 km/h, średnie zużycie energii 7,7 l/100 km (ocena z pokładowego Raportu podróży 68/100 pkt).

czytaj także:
Pierwsze wrażenia | Wydoroślał, ale wciąż pozostaje maluchem
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry