Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Najbezpieczniejsze modele według Euro NCAP
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Plusy i minusy | Volkswagen Tiguan 4Motion

SUV z zadatkiem do jazdy w terenie
02-05-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Napęd na cztery koła, dodatki off-road i elastyczność przestrzeni bagażnika zapewnią udany wypad za miasto. Jednak wszystkie te zalety mają swoje ograniczenia.



Plusy



Właściwości terenowe. Tiguan wyposażony został w stały napęd 4Motion oraz zwiększony kąt natarcia przedniego zderzaka. Auto doskonale radzi sobie na nierównej i błotnistej drodze czy niestabilnym i piaszczystym podłożu. Kierowcę dodatkowo wspomaga system Off-Road, który dostosowuje obroty silnika, czułość pedału przyspieszenia i pracę układu ABS do przyczepności kół. Asystuje również przy wjazdach i zjazdach na wzniesieniach.



Przednie fotele. Testowana wersja wyposażenia wyróżnia się m.in. sportowymi fotelami, które są bardzo wygodne i dobrze trzymają sylwetkę siedzących osób. Ale na nasze wyróżnienie zasługują przede wszystkim składane stoliki umieszczone w ich plecach - to dobre rozwiązanie, gdy podróżujemy z dziećmi - oraz możliwość złożenia na płasko oparcia prawego fotela. Do kompletu dwie szuflady schowane pod siedziskami.



Kanapa. Miejsca w kabinie pasażerskiej jest wystarczająco dużo, aby wygodnie podróżowało w niej 5 osób. Zostało to jednak okupione przestrzenią bagażnika. Ale jest na to rozwiązanie, w takich samych proporcjach jak składanie kanapy (2:3/1:3) można ją przesuwać do przodu i dodatkowo regulować kąt nachylenia oparć. Po zwiększeniu przestrzeni w bagażniku 4 osoby nadal nie powinny narzekać na komfort jazdy.

Minusy



Prześwit. O ile Tiguan dobrze sobie radzi na nieutwardzonych drogach, to należy uważać podczas jazdy w terenie. Niestety, w parze z napędem 4Motion, przebudowanym zderzakiem i system Off-Road nie poszedł prześwit auta. W każdej wersji wynosi on 200 mm. Podczas jazdy po polanie natknęliśmy się na pozostałości po wykarczowanych drzewach, których pokonania - pomimo osłon silnika i skrzyni biegów - nie zaryzykowaliśmy.



Brak ostrzeżeń. Z Volkswagenem bywa różnie. Ostrzeżenia przed ustawieniem na prawym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrza, raz się pojawiają, raz nie. W przypadku Tiguana nie ma ich po obu stronach osłon przeciwsłonecznych. Czy to istotne? Po doświadczeniach z licznych Warsztatów Edukacyjnych "Bezpieczne dziecko w podróży i na drodze", prowadzonych przez naszą Fundację "Jedź Bezpiecznie", możemy stwierdzić, że część uczestników nie wie kiedy trzeba wyłączyć poduszkę powietrzną lub robią to w zupełnie odwrotnej sytuacji. A do instrukcji obsługi pojazdu rzadko, kto sięga.



Haczyki do mocowania bagażu. Przedmioty znajdujące się w bagażniku mogą przedostać się do kabiny pasażerskiej nawet podczas niegroźnej kolizji. Przy ich zabezpieczeniu pomocne są haczyki (w każdej wersji wyposażenia Tiguana jest ich 4) do przypięcia siatki lub linek. O ile przez oczka uchwytów dało się bez problemu przełożyć zaczepy firmowej siatki, tak nie było miejsca na naszą testową linkę.

Testowany model: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 140 KM, automat o 7-przełożeniach DSG
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 609 km, średnia prędkość 47 km/h, średnie zużycie paliwa 9,2 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Mocna karta Volkswagena
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dzieci | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry