Untitled Document
magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testĂłw samochodĂłw
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Niedoceniana w Polsce japońska marka i jej SUV
WYDANIE NA WEEKEND | Tydzień brd, Klasa S, Nowe znaki, Car of the Year, Polskie drogi
TESTY | Plusy i minusy - Dwie skrajności w bezpieczeństwie dzieci | Jeep Compass

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

TESTY

Dokument bez tytułu

WSPIERAMY

Ford - Podziel się drogą

SERWISY

Wydanie na weekend

Najczęściej czytane

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Elektromobilność

Polskie drogi

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Porady

Produkty

Ubezpieczenia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

 
TESTY
Plusy i minusy | Skoda Rapid

Skoda Rapid
23-05-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Rapid zbliżony jest gabarytami do II-generacji Octavii i ma przy tym atrakcyjniejsz± cenę zakupu. Szkoda, że oferowany jest tylko w jednej wersji nadwozia.



Plusy



Bagażnik. Zdecydowany atut Skody Rapid, co potwierdziły próby z pakowaniem wózków dziecięcych. W wersji z kołem zapasowym ma 530 litrów pojemno¶ci, a przy zestawie naprawczym o 20 litrów więcej. Nadwozie liftback zapewnia też bardzo duży otwór umożliwiaj±cy włożenie większych przedmiotów oraz łatwiejsze ich ułożenie. Pewn± niedogodno¶ci± dla niższych osób, pomimo umieszczenia gumowej r±czki, może być zamknięcie wysoko uniesionej klapy bagażnika.



Odblask. Prosta rzecz, która cieszy, a przede wszystkim poprawia bezpieczeństwo na drodze. Otworzenie przednich drzwi po zmroku widoczne jest dla innych kierowców, dzięki umieszczeniu na ich wewnętrznej stronie niewielkich odblasków.



Przemy¶lane rozwi±zania. Hasło reklamowe Skody przekłada się w Rapidzie na dwa fajne elementy. Pierwszym jest specjalna kieszeń na kamizelkę odblaskow± umieszczona pod fotelem kierowcy. Drugim, naszym zdaniem bardziej praktycznym, bo o wiele czę¶ciej używanym, jest schowana skrobaczka w pokrywie wlewu paliwa. Oba s± standardem w każdej wersji wyposażenia.

Minusy



Czujniki parkowania. Już podczas pierwszych testów dziennikarskich zwrócili¶my uwagę na brak na osłonach przeciwsłonecznych naklejki ostrzegaj±cej przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce. Kiedy¶ było to negatywn± cech± niektórych modeli Volkswagena, które tu odziedziczyła Skoda. To dziwne, bo np. w nowej Octavii naklejki s± po obu stronach.



Dioda odł±czonego airbagu. Po dezaktywacji działania czołowej poduszki powietrznej pasażera zapala się pomarańczowa dioda "OFF" umieszczona na centralnym miejscu kokpitu. Niestety, w słoneczny majowy dzień była ona dla kierowcy zupełnie niewidoczna.



Czujniki parkowania. Kierowcę podczas manewru mog± wspomóc czujniki parkowania umieszczone w tylnym zderzaku. Oprócz topowej wersji wyposażenia Elegance, trzeba za nie dopłacić 1250 złotych. W testowanym modelu były, ale ich zasięg nie obejmuje całego tyłu auta - przy niższych przeszkodach ich nie widzi. Sprawdził to kto¶ z testuj±cych Radipa przed nami, my potwierdzili¶my to w sprowokowanych sytuacjach.

Testowany model: Skoda Rapid 1.2 TSI 105 KM, 6-biegowa skrzynia manualna
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 518 km, ¶rednia prędko¶ć 41 km/h, ¶rednie zużycie paliwa 7,1 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Maxi-Fabia czy mini-Octavia?
· Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2020 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry