Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - wyposażenie samochodu
TESTY | Plusy i minusy - Wyższy poziom korzyści | Nissan LEAF II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | BMW serii 2 Active Tourer

Dziecko w BMW serii 2 Active Tourer - wyposażenie samochodu
27-03-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Zmiana napędu na przednią oś nie mogła mieć żadnego wpływu na bezpieczeństwo podróżujących dzieci. W BMW serii 2 Active Tourer znajdziemy wszystkie podstawowe dziś elementy w tym zakresie.



Wyłącznik poduszek powietrznych pasażera jest standardem, umieszczono go po prawej stronie kokpitu - dostęp możliwy jest przy pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszki - zgodnie z widniejącym schematem - potrzebny jest kluczyk, który schowano w obudowę pilota (do otwarcia drzwi i uruchomienia silnika wystarczy mieć go w kieszeni).



O aktywnych poduszkach powietrznych pasażera informuje pomarańczowa dioda ON (świeci się przez 60 sekund od uruchomienia silnika). Po ich dezaktywacji zapala się na stałe dioda OFF. Panel z nimi umieszczono w obudowie lusterka wstecznego.



O odłączeniu poduszek informuje też komputer pokładowy. Informacja o tym znika po kilkunastu sekundach.



Przed ustawieniem na przednim miejscu pasażera fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnych poduszkach powietrznych ostrzega uniwersalny piktogram.



Umieszczono go po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Ostrzeżenie - tak jak w ostatnich modelach BMW - powtórzono jeszcze na wewnętrznej stronie słupka B po prawej stronie samochodu.



Mocowania Isofix znajdują się na skrajnych miejscach kanapy. Plastikowa obudowa ułatwia montaż szyn, a zamykana klapka chroni przed zabrudzeniem (i zapewnia estytyczny wygląd siedzeń).



Dodatkowy punkt mocowania fotelika Isofix (grupa 1) znajduje się w plecach kanapy.



Wszystkie szyby w BMW serii 2 Active Tourer są elektrycznie regulowane (z funkcją zapobiegającą przycięciu palców). W panelu drzwi kierowcy znajduje się przycisk do zablokowania pasażerom możliwości ich otwierania i zamykania.



W ramie tylnych drzwi znajduje się manualny przełącznik do blokady (w górę) możliwości ich otwarcia od środka.



Przyciemniane szyby z tyłu są opcją (1529 złotych) w każdej wersji BMW serii 2 Active Tourer. Podobnie jest ze skórzaną tapicerką Dakota (6944 zł). W testowanym modelu plecy foteli pokryto tworzywem, przez co łatwiej usunąć zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci. Trudniej jest to zrobić z siatek tworzących kieszenie.



W testowanym modelu znajdowały się 4 uchwyty do mocowania linek lub siatki zabezpieczających przewożone przedmioty. Firmowa siatka oddzielająca bagażnik wymaga dopłaty 830 złotych. Pakiet dodatkowych schowków (standard w każdej wersji wyposażenia) zawiera m.in. siatkę po lewej stronie oraz dwa punkty do mocowania bagażu.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Nie taki diabeł straszny
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Nadmiar zalet
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry