Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Ford C-Max i Ford Grand C-Max
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Opel Corsa E

Dziecko w Oplu Corsa E - wyposażenie samochodu
20-04-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Pod względem wyposażenia auta w elementy podnoszące bezpieczeństwo i komfort podróży dzieci, nowa Corsa nie wyróżnia się od poprzedniczki. W tym aucie nie otrzymamy elektrycznie regulowanych szyb z tyłu.



Wyłącznik poduszek powietrznych pasażera jest standardem. Umieszczono go z boku kokpitu, dostęp do niego możliwy jest przy pełnym otwarciu prawych drzwi. Do zmiany statusu poduszek potrzebny jest kluczyk od stacyjki zapłonu silnika.



O aktywnych poduszkach powietrznych pasażera infromuje dioda "ON" umieszczona na centralnym miejscu kokpitu. Dioda świeci się przez minutę od uruchomienia silnika.



Po odłączeniu poduszek zapala się na stałe dioda "OFF".



O zakazie ustawienia z przodu fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy przypominają uniwersalne piktogramy.



Umieszczono je po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Dodatkowy punkt mocowania fotelików typu Isofix (tzw. top-tether) umieszczono w plecach kanapy.



Z takim umieszczeniem (na słupku C) dodatkowego oznaczenia top-tethera spotkaliśmy się po raz pierwszy.



Mocowania do fotelików Isofix znajdują się na skrajnych miejscach kanapy (standard). Obudowanie ich ułatwia wsuwanie szyn fotelika i prawidłowy ich montaż. Ruchoma klapka zapobiega zbieraniu się brudu.



W ramie tylnych drzwi znajduje się blokada możliwości otwarcia ich od środka. Do jej użycia potrzebny jest płaski przedmiot, np. kluczyk od stacyjki silnika.



W każdej wersji wyposażenia przyciemniane z tyłu szyby wymagąją dopłaty 650 złotych. Obecnie są też elementem promocyjnych opcji za 0 złotych. Plecy foteli pokryte są tapicerką z tkaniny, z której w łatwy sposób usuwa się zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci.



W bagażniku znajdują się tylko dwa uchwyty do mocowania linek podtrzymujących bagaż. Na liście akcesoriów znalazła się gumowa mata na podłogę bagażnika (170 złotych).

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Nowy lider u Opla
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Zdecydowanie do miasta
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry